بازنشستگان در خیابان: دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته

دوشنبه, 30ام مرداد, 1402
اندازه قلم متن

 

اخبار روز

اهواز و… در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی تجمع کردند. امروز همچنین بازنشستگان صندوق فولاد اصفهان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد این شهر دست به تجمع زدند. در تهران نیز معلولان در اعتراض به خصوصی‌سازی حمل و نقل بار دیگر برای سومین بار تجمع کردند. همچنین در قزوین متقاضیان مسکن ملی در مقابل اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تجمع اعتراضی برگزار کردند.

اعتراضات بازنشستگان که در سال‌های اخیر همواره تداوم داشته در حالی است که دولت جمهوری اسلامی به تازگی تصمیم گرفته در پی کسر بودجهٔ ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی صندوق‌های بازنشستگی و افزایش بدهی‌های خود به این صندوق‌ها، ۱۸ صندوق بازنشستگی را در هم ادغام کند.

تجمعات امروز بازنشستگان در برخی شهرها از جمله کرمانشاه و شوش همراه با راهپیمایی بود. در تجمع کرمانشاه یکی از بازنشستگان گفت: «در چهارده سال گذشته هر دولتی که آمده دست در جیب بازنشسته کرده است.» اشاره‌ی این بازنشسته‌ی معترض به غارت صندوق‌های بازنشستگی در دولت‌های مختلف است که به ویژه از دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد شدت گرفت و در دولت‌های حسن روحانی و ابراهیم رییسی با همان شدت ادامه یافت. این دولت‌ها در اجرای سیاست عمومی جمهوری اسلامی، یعنی تشدید فشار علیه طبقه‌ی کارگر شاغل و بازنشسته با هم توافق کامل دارند.

اعتراضات امروز همراه با حمل پلاکاردهای اعتراضی و بیان مطالبات بازنشستگان و دادن شعارهایی از جمله « دولت ورشکسته، دشمن بازنشسته » همراه بود.

از جمله سایر شعارهای تجمعات امروز:
دولت خیانت می‌کند مجلس حمایت می‌کند
نه مجلس نه دولت نیستن به فکر ملت
بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن
تنها کف خیابان به دست میاد حقمان
حقوق نصفه نیمه ساکت بشیم همینه
معیشت منزلت حق مسلم ماست
تا کی سرافکندگی یا مرگ یا زندگی
بازنشسته می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد
یخچال بازنشسته خالی‌تر از گذشته
بازنشسته به پا خیز برای رفع تبعیض
گرانی تورم بلای جان مردم

تجمع معلولان در اعتراض به خصوصی‌سازی حمل و نقل

امروز، یکشنبه ۲۹ مرداد، جمعی از معلولان در اعتراض به اقدامات شهرداری تهران در جهت خصوصی‌سازی سامانه‌ی حمل و نقل معلولان در مقابل شورای شهر تجمع کردند.
این سومین تجمع اعتراضی معلولان در یک ماه اخیر است و با وجود این‌که دو تجمع اخیر منجر به این شده بود که طبق مصوبه‌ی شورا هرگونه تغییر در سامانه منوط به اجازه‌ی شورا شود، شهرداری به این مصوبه اعتنایی نکرده و ناوگان حمل و نقل را به مکان دیگری انتقال داده است. انتقالی که از نظر معلولان مقدمه‌ی واگذاری آن از شرکت واحد اتوبوسرانی به بخش خصوصی سازمان تاکسیرانی است. در صورت این واگذاری اولین تبعات خصوصی‌سازی ناوگان حمل و نقل برای معلولان افزایش هزینه‌ها خواهد بود.
با این وجود مدیران حکومتی جمهوری اسلامی مطابق معمول از روش گفتن حرف‌های ضد و نقیض استفاده می‌کنند تا کار خود را پیش ببرند.
در حالی که مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در حضور معلولان هرگونه خصوصی‌سازی ناوگان حمل و نقل را تکذیب کرده و دلیل این‌که خط ارتباطی خدمات حمل و نقل معلولان از روز گذشته قطع شده را «مشکل مخابراتی» دانسته، جعفر تشکری هاشمی، عضو شورای شهر تهران قطع این خط ارتباطی را مربوط به انتقال سراسیمه‌ی ناوگان حمل و نقل به محل دیگری خوانده و گفته: «در مورد وضعیت سامانه حمل‌ونقل معلولان و جانبازان بارها تذکر داده‌ام و متاسفانه نه‌تنها تذکرات موثر نبود و عملیات متوقف نشد، بلکه دستور تسریع در کار داده شد و سامانه و تجهیزات آن منتقل شده است». انتقالی که آغاز اقداماتی در جهت واگذاری سامانه‌ی حمل و نقل معلولان به بخش خصوصی است.

تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن ملی در مقابل اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین

تجمع کنندگان درخواست تحویل مسکن طبق قول مسئولین را دارند و همچنین خواستار ملاقات با مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین می‌باشند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.