تلاش ناکام ۱۲ مامور حکومتی برای بازداشت آرشام رضایی

سه شنبه, 7ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

ایران وایر

آرشام رضایی، زندانی سیاسی سابق با انتشار ویدئویی در صفحه اینستاگرام خود از یورش ۱۲ مامور حکومتی به منزل مادرش به قصد بازداشت او خبر داده است.

آقای رضایی در این ویدیو که روز سه‌شنبه ۷ شهریور منتشر کرده است، می‌گوید: «صبح امروز ۱۲ نفر از نیروهای امنیتی وابسته به سپاه با پوشش کارکنان اداره برق به منزل مادرم یورش بردند که موفق به بازداشتم نشدند.»

این زندانی سیاسی سابق ادامه می‌دهد که نیروهای حکومتی  پس از ناکامی در بازداشت او تمامی مدارک شناسایی‌ و کارت‌های بانکی‌اش را ضبط کرده و با خود بردند.

آرشام رضایی در پیام ویدئویی خود خطاب به نیروهای جمهوری اسلامی تأکید می‌کند: «اگر من الان دارم از دست شما فرار می‌کنم به منزله ترس من نیست. من زمین بازی را به نفع چهار تا کفتار مثل شما خالی نمی‌کنم.»

او همچنین می‌گوید: «۲۵ شهریور شما را توی خیابان می‌بینیم و مطمئن باشید آن جا هم تمام‌قد جلوی شما ایستاده‌ایم. ما از هیچ چیزی ترسی نداریم. ما دست از جانمان می‌کشیم ولی دست از ایرانمان نمی‌کشیم.»

آرشام رضایی به دلیل فعالیت‌های مدنی خود تاکنون بارها دستگیر و زندانی شده است. 

او در دی ۱۳۹۷ توسط نیروهای اطلاعات سپاه در تهران بازداشت و بعدتر در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه، بدون حضور وکیل از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به رهبری» مجموعا به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم و این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

در مردادماه امسال نیز بخش فارسی صدای آمریکا در گزارشی اعلام کرد که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران برای آرشام رضایی و ۵ فعال مشروطه‌خواه دیگر پرونده‌ای با اتهامات «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» تشکیل داده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.