بازداشت ۱۴ نفر به ظن «بازتولید آشوب» در سالگرد مهسا امینی به دست وزارت اطلاعات

پنجشنبه, 9ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

عکسی که خبرگزاری فارس از تجهیزات مورد ادعای وزارت اطلاعات منتشر کرده است

رادیو فردا

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای در روز چهارشنبه، هشتم شهریور، اعلام کرد که ۱۴ نفر را که این وزارتخانه از آن‌ها با عنوان «تروریست» نام برده طی هفته‌های گذشته در چند استان بازداشت کرده است.

وزارت اطلاعات دولت ابراهیم رئیسی در ادامه هدف گروه بازداشت ‌شده را «بازتولید آشوب و اغتشاش» در سالگرد کشته‌ شدن مهسا امینی اعلام کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه اخیر که در ادامه سلسله بیانیه‌‌های ماه‌های گذشته منتشر کرده، مدعی شده است که این ۱۴ نفر وابسته به «شبکه‌ گسترده‌ تروریستی‌ـ صهیونیستی» بوده‌اند و در جریان بازداشت آنها، «۴۳ بمب قوی آماده انفجار» کشف و ضبط شده است.

نهادهای حکومتی به‌ویژه در ماه‌های گذشته بارها مدعی بازداشت افرادی تحت عنوان «تروریست» و پیدا کردن اسلحه و ابرازهای جنگی از آن‌ها شده‌اند.

بسیاری از مقامات جمهوری اسلامی پس از آغاز اعتراضات «زن زندگی آزادی» با تبعیت از علی خامنه‌ای عامل اعتراضات در ایران را «دشمن» و عوامل خارجی عنوان می‌کنند.

وزیر اطلاعات دولت ابراهیم رئیسی ۲۹ مرداد گفته بود کسانی که او «دشمنان» جمهوری اسلامی می‌نامد، برای سالگرد جان باختن مهسا امینی «برنامه‌هایی» دارند، اما «هدف اصلی» آنها انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

اسماعیل خطیب «مهم‌ترین نقشه دشمن» را «بی‌ثبات‌سازی و کاهش مشارکت در انتخابات» عنوان کرده بود.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه اخیر خود گفته است که ۱۴ نفر بازداشتی در استان‌های خوزستان، مازندران، کرمانشاه و سیستان‌ و بلوچستان بازداشت شد‌ه‌اند اما «عناصر و عوامل اصلی» این گروه در کشورهای دانمارک، هلند، آلمان و ترکیه اقامت دارند و کانون‌های مستقر این گروه علاوه بر کشورهای نام‌برده، افغانستان و پاکستان نیز بوده است.

بازداشت‌ها در ایران با نزدیک شدن به سالگرد جان باختن مهسا ژینا امینی در بازداشت گشت ارشاد سرعت و شدت گرفته است.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری‌های فارس و تسنیم و رادیوفردا/ ف. ع./ ف. دو.

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.