حکم تعلیقی «۷۴ ضربه شلاق» علیه مهندس زن برای برداشتن حجاب اجباری

پنجشنبه, 16ام شهریور, 1402
اندازه قلم متن

رادیو فردا

زینب کاظمی، مهندسی که در یک جلسه مجمع مهندسان تهران در اقدامی اعتراض‌آمیز حجاب اجباری خود را برداشت، از صدور حکم تعلیقی «۷۴ ضربه شلاق» علیه خود از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی خبر داد.

خانم کاظمی روز پنجشنبه با انتشار ویدئویی در اینستاگرام گفت که این حکم به اتهام «جریحه‌دار کردن عفت عمومی» صادر شده و در صورت «ارتکاب جرم» تا مدت پنج سال، این حکم به اجرا گذاشته خواهد شد.

او همچنین متن این حکم قضایی را در اینستاگرام منتشر کرده است.

 

این مهندس زن تاکید کرد که در تمام مدت روند رسیدگی به پرونده‌اش این اتهام را نپذیرفته و اکنون نیز نمی‌پذیرد.

او گفت: «اگر سیستمی به این نتیجه رسیده که آدمی مثل من “بی‌عفت” است، قطعا باید در معیارهای خود تجدیدنظر کند.»

خانم کاظمی یکی از نامزدهای زن هیئت رئیسه مجمع سازمان نظام مهندسی استان تهران بود و به «تقلب‌ها» در انتخابات این هیئت و همچنین فضای امنیتی حاکم بر آن اعتراض داشت.

ویدیویی که روز جمعه ۲۸ بهمن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، نشان می‌دهد که این مهندس زن پس از ابراز اعتراضش، روسری خود را پرتاب می‌کند و این اقدام اعتراضی تشویق شدید حاضران را به همراه داشت.

انتشار این ویدئو موجی از واکنش‌ها را برانگیخت و یک رسانه نزدیک به سپاه پاسداران روز شنبه ۲۹ بهمن از تشکیل پرونده قضایی علیه زینب کاظمی خبر داد.

خانم کاظم‌پور در آن جلسه با اشاره به «کتک زدن» زنان به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری در خارج از همان سالن در سخنانی گفت «مجمعی که شأن مهندسان در آن رعایت نمی‌شود رسمیت ندارد.»

 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.