قوه قضائیه تبرئه نیلوفر حامدی و الهه محمدی از اتهام همکاری با «دولت متخاصم» را تکذیب کرد

سه شنبه, 4ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق، (راست) و الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن، پس از آغاز اعتراضات بازداشت شده‌اند

رادیو فردا

با گذشت بیش از یک سال از بازداشت دو خبرنگار زنی که اولین بار خبر مرگ مهسا امینی را پوشش دادند، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه خبر تبرئه آنها از اتهام همکاری با دولت متخاصم را رد کرد.

مسعود ستایشی روز سه‌شنبه، چهارم مهرماه، در پاسخ به پرسشی درباره پرونده نیلوفر حامدی، خبرنگار شرق، و الهه محمدی، خبرنگار هم‌میهن، گفت: «پرونده در مرحله رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانونی است، لذا تبرئه آنها از اتهام مورد بحث را تکذیب می‌کنیم.»

آقای ستایشی در نشست خبری هفتگی خود به سوالی درباره «مصاحبه» اخیر وکلای نیلوفر حامدی و الهه محمدی پاسخ می‌داد که گفته‌اند که «هیچ مصداقی از همکاری موکل‌شان با دولت آمریکا وجود ندارد و به‌زودی شاهد آزادی آنها هستیم».

این مقام قضایی پیشتر مدعی شده بود که «این اشخاص در مقاطعی همکاری‌هایی با دولت متخاصم آمریکا داشتند» و وعده داده بود که «به‌زودی گزارش کاملی از این موضوع در اختیار عموم قرار خواهد گرفت».

مسعود ستایشی هیچ اشاره‌ای به این ادعاهای پیشین خود نکرد.

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق، به خاطر گزارشی از وضعیت مهسا امینی پس از بازداشت و انتقال به بیمارستان کسری در تهران و الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن، پس از انتشار گزارشی از مراسم خاکسپاری او در سقز بازداشت شده‌اند، یعنی بیش از ۳۶۵ روز.

جلسه پایانی دادگاه این دو خبرنگار که هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برند در مردادماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در حالی برگزار شد که آنها همه اتهامات را رد کرده و تأکید کردند که در کار روزنامه‌نگاری خود صدای مردم بوده‌اند و به آن افتخار می‌کنند.

با استفاده از گزارش‌های ایسنا، میزان، رادیوفردا؛ ف. دو/ب.ب

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.