حسین سلامی به شرکت فرماندهان بازنشسته سپاه در سرکوب اعتراض‌ها اعتراف کرد

پنجشنبه, 6ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

ار اف ای

حسین سلامی، فرماندۀ کل سپاه پاسداران، در جمع نخستین فرماندهان سپاه گفت که آنان برغم “چین و چروک صورت و موهای سفید… هنوز در میدان هستند و اجازه نمی‌دهند دشمن به هدفش برسد”. با این سخن حسین سلامی اعتراف کرد که این فرماندهان برغم پیری یا بازنشستگی در سرکوب اعتراض ها شرکت دارند.

او گفت : “اغتشاش که می‌شود شما هستید، مراجعه می‌کنید، سازماندهی می شود و می‌روید.” حسین سلامی در جای دیگری از سخنانش افزود : “هر جا دشمن علیه ما فتنه کرد، ما موفق شدیم.” سلامی فرماندهان قدیمی سپاه پاسداران را حتا “بهتر از اصحاب صدر اسلام” دانست و افزود : “ما بهتر از شما رزمندگان دوران دفاع مقدس نداریم.”  

فرماندۀ کل سپاه پاسداران در جای دیگری از سخنانش خطاب به فرماندهان پیر سپاه پاسداران گفت : “این ۴۵ سال سرشار از بغض دشمن از صلابت شما و فرزندان شما بوده است.” او بی آنکه بگوید منظورش از “دشمن” کیست یا چیست، افزود : “دشمن شکست خورده…، سست، کم جان و افسرده شده است و دیگر دشمن سال‌های دور نیست.”  

وی با اشاره به اعتراض‌های سال گذشته در پی مرگ مهسا امینی در پایگاه گشت ارشاد گفت : “سال گذشته دشمن غوغا به پا کرد” و به توهم سرنگونی حکومت یا “شایعه‌ها” در این باره “دلخوش” بود، اما، امسال در صفوف آن یا به تعبیر حسین سلامی “در جیوش شیطان و ائمۀ کفار، تفرقه، آشفتگی، ذلت و یأس ایجاد شده است.”

سلامی گفت : “دشمن با دروغ و جنجال می‌خواهد ما را شکست بدهد”، بی آنکه از عهدۀ این کار برآید. به گفتۀ حسین سلامی، در مقابل، اما، جمهوری اسلامی هم می‌تواند هم می‌خواهد. او گفت : “نفوذ سیاسی ما در منطقه و جهان قابل حذف شدن نیست. دشمن می‌خواهد و نمی‌تواند در مقابل ما می‌خواهیم و می توانیم”. حسین سلامی سپس تأکید کرد که جمهوری اسلامی “در تحریم، فشار سیاسی و انزوا ساخته شده” است. او وجود مشکلات در کشور را رد نکرد، ولی گفت : “تلاش می کنیم تا مشکلات حل شود.”   


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.