مایکروسافت نسبت به تهاجمی‌تر شدن هکرهای حکومتی ایران هشدار داد

شنبه, 15ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

محققان شرکت مایکروسافت در گزارش تازه‌ای با بررسی عملیات سایبری جمهوری اسلامی علیه نهادهای غربی نسبت به تهاجمی‌تر و موثرتر شدن این حمله‌ها هشدار دادند.

مایکروسافت در این گزارش که روز پنج‌شنبه ۱۳ مهر منتشر شد، با بررسی چشم‌انداز امنیت سایبری در جهان تاکید کرد عملیات سایبری تحت حمایت دولت‌ها پیشرفته‌تر و تهاجمی‌تر شده و به شکل فزاینده‌ای به سمت نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای از طریق عملیات اطلاعات و انتشار پروپاگاندا معطوف شده است.

یافته‌های این شرکت درباره ایران این تغییر روند جهانی را تایید می‌کند.

در طول یک سال گذشته، گروه‌های هکری وابسته به جمهوری اسلامی با گسترش قابلیت‌های سایبری خود تلاش کرده‌اند از طریق اجرای کارزارهای نفوذ چند وجهی به تاثیرگذاری ژئوپلیتیک بپردازند.

محققان مایکروسافت بر این باورند که حاکمان جمهوری اسلامی استفاده از ابزارهای سایبری را شیوه‌ای برای پاسخگویی به پیش‌فرض خود درباره تلاش غرب به منظور ایجاد ناآرامی در داخل ایران می‌دانند.

شرود دگریپو، مدیر واحد استراتژی هوش تهدید در مایکروسافت گفت حکومت ایران در انتخاب اهداف خود نسبت به گذشته متمرکزتر است.

او همچنین تاکید کرد هکرهای جمهوری اسلامی برای انجام عملیات خود بیش از پیش سراغ استفاده از سیستم‌های رایانش ابری و همچنین توسعه بدافزارها و ابزارهای اختصاصی می‌روند.

گزارش ۱۳۱ صفحه‌ای مایکروسافت همچنین نشان می‌دهد «هکرهای وابسته به نظام» در شناسایی و سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری به تکامل رسیده‌اند.

اواخر فروردین سال جاری نیز این شرکت با انتشار گزارش ویژه‌ای از تغییر استراتژی گروه هکری ایرانی «بچه گربه‌های دلربا» خبر داده بود.

این گزارش همچنین درباره احتمال انجام حملات هکری مخرب از سوی گروه‌های سایبری وابسته به جمهوری اسلامی هشدار داده بود.

یافته‌های جدید نشان می‌دهند این گروه بر حمله به زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده آمریکا متمرکز شده است.

در ماه‌های گذشته گزارش‌های مشابه دیگری نیز درباره افزایش حجم عملیات مختلف سایبری جمهوری اسلامی علیه اهداف غربی منتشر شده است.

انتشار اطلاعات نادرست، نفوذ سایبری با هدف جاسوسی، حملات باج‌افزاری و عملیات سایبری با قصد تخریب زیرساخت کشورها از جمله مهم‌ترین حوزه‌هایی‌اند که هکرهای وابسته به نظام از طریق آن‌ها تلاش می‌کنند به اثرگذاری ژئوپلیتیک بپردازند.

تیر ماه گذشته ویلیام برنز، رییس سازمان سی‌آی‌ای از برخورد جدی دولت آمریکا با تهدیدات سایبری جمهوری اسلامی خبر داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.