زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات منوچهر بختیاری تعیین شد

پنجشنبه, 20ام مهر, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزوین از بابت پرونده ای که اخیرا علیه او گشوده شده روز شنبه بیست و نهم مهرماه، در شعبه اول دادگاه انقلاب قزوین برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان و شعبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزوین تعیین شد.

بر اساس احضاریه ای که امروز پنجشنبه بیست مهرماه، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب قزوین صادر شده، از آقای بختیاری خواسته شده تا در تاریخ بیست و نهم مهرماه از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” در این شعبه حاضر شود.

در تاریخ بیست ونهم شهریورماه، جلسه دادرسی منوچهر بختیاری از بابت پرونده مذکور در شعبه هشتم دادیاری عمومی و انقلاب قزوین برگزار شده بود.

لازم به ذکر است، آقای بختیاری پیشتر از بابت پرونده دیگری که در دوران حبس علیه وی گشوده شده بود به شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان قزوین احضار شده بود.

در جریان این جلسه که به صورت ویدیو کنفرانس به ریاست قاضی اسمعیل اسدی برگزار شد، علی شریف زاده، وکیل دادگستری به دفاع از موکل خود از بابت اتهام “توهین به رهبری” پرداخته بود که نهایتا این پرونده “با توجه به گزارش واصله از آمار کسر و جهت رفع نقص” به شعبه پنجم بازپرسی ارجاع داده شد.

منوچهر بختیاری در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب به ۳ سال و ۶ ماه حبس، ۲ سال و ۶ ماه تبعید و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده و از بازداشتگاه یکی از نهاد‌های امنیتی به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد. وی نهایتا تیرماه ۱۴۰۱، به زندان مرکزی قزوین منتقل شده بود.

آقای بختیاری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت داشته است.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری اعلام کرد که پسر ۲۷ ساله‌اش در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در فاز ۴ مهرشهر کرج به ضرب گلوله کشته شد. به گفتهٔ او، پویا به همراه خواهر و مادرش در دومین روز از اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین به راهپیمایی معترضان پیوست که جمجمه‌اش هدف گلوله قرار گرفت و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخت. پویا بختیاری (زاده ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ – درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج) یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.