شورای هماهنگی فرهنگیان: آیا می دانید با این سرکوب ها پیام می دهید؛ اگر تغییر می‌خواهید راهی بجز براندازی ندارید؟

پنجشنبه, 4ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

دیروز، هشت معلم و کنشگر صنفی استان فارس که در مطالبه گری ها معلمان فعال بودند با اتهامات امنیتی جمعا به «سی و هفت سال» زندان محکوم شدند!! کمتر از یک ماه قبل معلمان بوشهر، قبل تر از آن معلمان گیلان و فردا معلوم نیست معلمان خوزستان، کردستان، تهران، خراسان یا کدام استان راهی زندان شوند یا با احکام و اخراج و بازخریدی و بازنشستگی اجباری روبرو شوند.

آقایان صاحب قدرت و مُهر در نهادهای قضایی و امنیتی!
آیا میدانید وقتی کنش‌گران مدنی اعم از صنفی و غیرصنفی را با اتهامات امنیتی منکوب و محکوم می‌کنید برای جامعه این پیام را می‌فرستید که تا ما هستیم قادر به کنشگری و اعتراض مسالمت‌آمیز و هیچ‌گونه تغییری نیستید. و اگر تغییر می‌خواهید راهی بجز براندازی ندارید!؟ آیا واقعا دانسته و ارادی در این جهت حرکت می‌کنید یا این نوع برخوردها محصول نادانی است؟!

آیا می‌دانید پیامد ایجاد سکوت و خاموشی ناشی از ارعاب، ترس و سرکوب به وقت از کار افتادن ماشین سرکوب، خشونت و پرخاشگری است؟!

آیا می‌دانید کسی که به نداشتن آب اعتراض می‌کند، کسی که به گرانی و فقر اعتراض می‌کند، کسی که به تبعیض و بی‌عدالتی و فساد اعتراض می‌کند، کسی که به دستمزد پایین اعتراض می‌کند، کسی که به نداشتن حق انتخاب سبک پوشش و سبک زندگی اعتراض می‌کند، کسی که برای به خطر افتادن محیط زیست اعتراض می‌کند، و کلا هر شهروندی که اعتراض می‌کند در واقع یک چراغ خطر و یک آژیر هشدار برای حکومت جهت در امان ماندن از خطر سقوط است؟!؟ آیا فکر می‌کنید با خاموش کردن چراغ خطر و آژیر هشدار می‌توان جلوی وقوع خطر و سقوط حکومت را گرفت یا با برطرف کردن مشکلی که چراغ خطر را روشن و آژیر را به صدا در آورده؟!

آیا اصلا در این دستگاه عریض و طویل حکومت شما کسی فکر هم می‌کند و یا همه همّ و غمّتان حفظ و بقای غریزی حکومت است؟!؟ آیا بنظرتان با خاموش کردن همه چراغ‌های خطر و آژیرهای هشدار طول عمر حکومت‌تان بیشتر می‌شود؟!؟ زهی خیال باطل!!

کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.