قوه قضائیه صفحه اینستاگرام نیلوفر آقایی، از آسیب‌دیدگان چشمی، را بست

سه شنبه, 23ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

رادیو فردا

صفحه اینستاگرام نیلوفر آقایی، از آسیب‌دیدگان چشمی در اعتراضات، توسط پلیس امنیت عمومی بسته شد.

بر روی صفحه اینستاگرام خانم آقایی تنها این پیام دیده می‌شود که قوه قضائیه جمهوری اسلامی دستور توقیف این صفحه را صادر کرده است.

از دلیل این توقیف اطلاعی در دست نیست.

نیلوفر آقایی که کارشناس زنان و مامایی است، در حساب کاربری خود در کنار تصاویری از زندگی شخصی‌اش، به توصیه‌هایی درباره بهداشت زنان و زایمان می‌پرداخت.

آقایی پس از تخلیه کامل یک چشم خود که در اثر شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در جریان اعتراضات سال ۱۴۰۱ آسیب دیده بود، عمل پروتز چشم انجام داد.

او پیش از این با انتشار ویدئویی، با زدن ناخن انگشتش به پروتز چشم و به صدا در آوردن آن، پاسخ اتهام‌‌ روزنامه ایران و بیلبوردهای شهرداری تهران مبنی بر «دروغ‌» بودن از دست رفتن بینایی چشمان شماری از معترضان را داده بود.


این روزنامه دولتی در متنی با تیتر «یک آشوبگر دیگر شفا گرفت»، از جمله نیلوفر آقایی را به «دروغ و فریبکاری» متهم کرد و مدعی شد که «از دست دادن بینایی و چشم» این معترض «دروغ» است و در «تصاویر ویدئویی جدید» چشم‌های این معترض سالم است.

اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ تصاویری از بیلبوردهای شهرداری تهران منتشر شد، بیلبوردهایی حاوی طرحی از «افرادی که یک چشم آنها آسیب دیده در کنار شخصیت کارتونی پینوکیو» به همراه این جمله که «در دروغگویان خیری نهفته نیست».

در ماه‌های پس از اعتراضات متعاقب جان‌باختن مهسا ژینا امینی در بازداشت گشت ارشاد، شماری قابل توجهی از معترضان از ناحیه چشم آسیب دیدند.

شماری از آنها هنوز در ایران بوده و تحت فشار قرار دارند و شماری نیز برای ادامه درمان خود و نشان دادن میزان خشونت نیروهای جمهوری اسلامی علیه معترضان، به خارج از کشور رفته و به درمان و فعالیت‌های انتقادی خود علیه حکومت ادامه می‌دهند.

برخی آسیب‌دیدگانی که در ایران هستند نیز باوجود فشارها، در صفحات مجازی فعال هستند و به دیدار یکدیگر و خانواده‌های دادخواه می‌روند و تصاویر آن را نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.