زهرا سعیدیان‌جو، از خانواده دادخواه میلاد سعیدیان‌جو در ایذه بازداشت شد

سه شنبه, 23ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

زهرا سعیدیان‌جو، خواهر میلاد سعیدیان‌جو، از کشته‌شدگان خیزش انقلابی ۱۴۰۱ در ایذه، شامگاه دوشنبه ۲۲ آبان در آستانه اولین سالگرد قتل حکومتی برادرش بازداشت شد.

فاطمه حیدری، خواهر جواد حیدری، دیگر کشته‌شده خیزش انقلابی، شامگاه دوشنبه ۲۲ آبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که زهرا با حمله نیروهای جمهوری اسلامی به خانه‌شان در ایذه بازداشت شده است.

امید سعیدیان‌جو، برادر زهرا نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «حالا که زهرا نیست چه کنیم؟ مگر ما چه کار کردیم؟ چقدر باید درد بکشیم؟»

او با اشاره به اولین سالگرد کشته شدن برادرش در روزهای آتی و وضعیت بد روحی مادرش نوشت: «فقط زهرا می‌توانست آرامش کند تا کمتر غصه بخورد.»

پیش از این در روز پنج‌شنبه ۱۸ آبان، ماموران امنیتی به زهرا سعیدیان‌جو و مادرش طوبی بیگدلی در مسیر بازگشت از مزار میلاد سعیدیان‌جو حمله کرده و آنان را با اسلحه تهدید کرده بودند.

نیروهای امنیتی در جریان این حمله علی اکوانی و ابراهیم ارمش، دو نفر از همراهان خانواده سعیدیان‌جو را بازداشت و خودروی آنان را نیز توقیف کردند.

یک منبع مطلع درباره آخرین وضعیت اکوانی و ارمش به ایران‌اینترنشنال گفت آن‌ها در روزهای گذشته طی تماسی با خانواده‌های خود خبر دادند به بازداشتگاهی در اهواز منتقل شده‌اند.

زهرا سعیدیان‌جو و امید سعیدیان‌جو، خواهر و برادر میلاد، پیش از این هم در مراسم تولد او در دهم اسفند سال گذشته بازداشت شده بودند.

زهرا سعیدیان‌جو اواخر مهر امسال از سوی افراد ناشناس تهدید به مرگ شده بود.

او فروردین امسال با انتشار متنی در اینستاگرام از اخراج خود از بیمارستان خصوصی محل کارش خبر داد و نوشت به زندانی شدن برای خون‌خواهی برادرش افتخار می‌کند و نمی‌گذارد صدای برادرش خاموش شود.

میلاد سعیدیان‌جو، جوان ۲۶ ساله‌ای بود که روز ۲۵ آبان سال گذشته در خیابان حافظ جنوبی ایذه هدف گلوله نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قرار گرفت و کشته شد.

شهر ایذه در ۲۵ آبان ۱۴۰۱ صحنه درگیری و تنش شدید بود و علاوه بر کیان پیرفلک و میلاد سعیدیان‌جو، چند شهروند دیگر مانند آبتین رحمانی ۱۳ ساله، سپهر مقصودی ۱۴ ساله، علی مولایی و …، با شلیک نیروهای حکومتی کشته شدند.

پس از آن، حملات نیروهای امنیتی به ایذه با بازداشت شماری از جوانان این شهر از جمله مجاهد کورکور تشدید شد.

جمهوری اسلامی از مجاهد کورکور به‌عنوان متهم اصلی کشتار ایذه یاد کرد اما خانواده‌های پیرفلک و سعیدیان‌جو به صراحت او را بی‌گناه خوانده و ماموران حکومتی را مسوول مرگ فرزندان خود اعلام کردند.

عوامل جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر فشار فزاینده‌ای را بر خانواده‌های دادخواه در سراسر ایران وارد کرده‌اند.

بسیاری از اعضای خانواده کشته‌شدگان خیزش انقلابی و دیگر اعتراضات ضد‌حکومتی در یک سال گذشته بازداشت و احضار شدند و برخی از آنان مانند ماشالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی، از اعدام‌شدگان سال گذشته، همچنان بلا‌تکلیف در زندان هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.