اعتراضات سراسری ۱۴۰۱؛ بیش از ۱۱ ماه بلاتکلیفی علی رضایی در زندان تهران بزرگ

چهارشنبه, 24ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – علی رضایی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت بیش از یازده ماه از زمان دستگیری، به صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی رضایی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت ۳۴۶ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا اطلاع داد: “علیرغم ارجاع پرونده آقای رضایی به دیوان عالی کشور جهت حل اختلاف در صلاحیت دادگاه رسیدگی کننده، این مرجع تاکنون اقدامی به عمل نیاورده و علی همچنان پس از ۳۴۶ روز از زمان بازداشت، به صورت بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ محبوس است. این امر، افزایش فشار و نگرانی خانواده و نزدیکان او را در پی داشته است.”

پیشتر کیفرخواست پرونده آقای رضایی از بابت اتهامات ایراد ضرب و جرح مامور و اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم بر علیه امنیت ملی صادر و پرونده وی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده بود.

علی رضایی، شهروند ساکن تهران، در تاریخ سیزدهم آذرماه ۱۴۰۱، در رابطه با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد.

وی ابتدا به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین و نهایتا به زندان تهران بزرگ منتقل شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.