نرگس محمدی از زندان اوین به بیمارستان اعزام شد

پنجشنبه, 25ام آبان, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – نرگس محمدی، زندانی سیاسی امروز پنجشنبه بیست و پنجم آبان ماه، جهت انجام معاینات از زندان اوین به بیمارستان اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نرگس محمدی از زندان اوین به بیمارستان اعزام شد.

اعزام خانم محمدی از زندان اوین به بیمارستان امروز پنجشنبه بیست و پنجم آبان ۱۴۰۲، پس از یک هفته و با دستور دادستان پرونده جهت انجام عمل آنژیو و سی تی اسکن صورت گرفته است. همچنین در پی انجام عملیات سی تی انژیو و سی تی اسکن در بیمارستان، گرفتگی دو رگ قلب، جمع شدن مایع دور قلب و التهاب شدید مری گزارش شده است.

اعزام خانم محمدی به بیمارستان در حالی صورت گرفته است که روز گذشته، به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری از اعزام به بیمارستان محروم مانده بود.

مورخ هفدهم آبان ماه، نرگس محمدی، زندانی سیاسی جهت انجام معاینات از زندان اوین به بیمارستان اعزام شد. در سی تی انژیو و سی تی اسکن انجام شده در بیمارستان، گرفتگی دو رگ قلب، جمع شدن مایع دور قلب و التهاب شدید مری گزارش شده و وی نیازمند اعزام مجدد برای انجام آنژیو بود.

در تاریخ هشتم آبان ماه، نیز نرگس محمدی به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری از انتقال به بیمارستان محروم مانده بود.

خانم محمدی در مهر سال ۹۹، پس از تحمل حدود پنج سال و نیم حبس از زندان زنجان آزاد شد.

وی پس از مدتی در خصوص پرونده ای که در طول دوران تحمل حبس علیه وی گشوده شده بود، توسط شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران به ۳۰ ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شد.

او در آبان‌ماه ۱۴۰۰، در جریان برگزاری مراسم یادبود دومین سالگرد جانباختن ابراهیم کتابدار، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد. وی پس از مدتی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس تعزیری، هفتاد و چهار ضربه شلاق، دو سال تبعید و سایر محرومیت‌های اجتماعی محکوم شد.

خانم محمدی بابت پرونده دیگری که در دوران حبس علیه وی گشوده شده، در مهر ماه سال ۱۴۰۱ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به یک سال و سه ماه حبس تعزیری به همراه سایر مجازت های تکمیلی محکوم شد.

همچنین وی در مرداد امسال در خصوص پرونده ای دیگر که در طول دوران حبس علیه وی گشوده شده است، توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس تعزیزی محکوم شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.