صفحه اینستاگرام پیرمردی که در رشت آواز می‌خواند و می‌رقصید مسدود شد

پنجشنبه, 16ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

صفحه اینستاگرام یک شهروند اهل رشت معروف به «صادق بوقی» که در بازار این شهر آواز می‌خواند و می‌رقصید، به دلیل آنچه «تولید محتوای مجرمانه» خوانده شده، به دستور مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی مسدود شد.

تمامی پست‌های این حساب کاربری با ۱۲۸ هزار دنبال‌کننده حذف شده‌اند و تنها پست موجود در این صفحه اینستاگرام، مربوط به پلیس فتا است که هشدار داده «فعالیت‌های مجرمانه کاربران تحت رصد» قرار دارد.

هیرکانی، رسانه حقوق بشر و محیط زیست البرز، هویت صادق بوقی را «صادق بنا متجدد» اعلام کرده و نوشته است که او «لیدر سال‌های دور» تیم فوتبال سپیدرود رشت بود.

در روزهای گذشته حسین حسن‌پور، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان اعلام کرد در همین رابطه، ۱۲ نفر در رشت بازداشت و برایشان پرونده تشکیل شد.

به گفته او، این افراد گردانندگان صفحاتی اجتماعی بودند که تصاویری از رقص و پایکوبی شهروندان را در پیاده‌راه فرهنگی، معابر عمومی و بازار رشت منتشر کردند.

فرماندهی انتظامی گیلان این ۱۲ نفر را به «هنجارشکنی و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای» متهم کرد که موجب «جریحه‌دار شدن عفت عمومی» شده است.

حسن‌پور گفته بود ۹ صفحه مجازی منتشر کننده محتوای «هنجارشکنانه» از سوی پلیس شناسایی و با اخذ دستور قضایی، محتوای غیرقانونی‌شان حذف شد.

در خبرها ذکر شده است که اداره نظارت بر اماکن عمومی برای چهار «واحد صنفی متخلف برپاکننده رقص و آوازخوانی» نیز اخطاریه پلمب صادر کرده است.

در هفته‌های گذشته ویدیوهای رقص و آوازخوانی صادق بوقی یا «عمو صادق» به گیلکی، در شبکه‌های اجتماعی بسیار پر بازدید شده بود.

یکی از این ویدیوها مربوط به خواندن و دست زدن و شادی شهروندان در بازار ماهی‌فروشان رشت بود که بسیاری از کاربران آن را با جمله معروف سال‌های اخیر کاربران شبکه اجتماعی ایکس منتشر کردند و نوشتند: «تراپی؟ نه ممنون، می‌روم بازار رشت …»

در واکنش به موج بازداشت‌ها و برخوردهای قضایی با کسانی که به هر شکلی در این آوازخوانی مشارکت داشتند، کاربران شبکه‌های اجتماعی، جمهوری اسلامی را «دشمن شادی و امید» خواندند.

از: ایران اینترنشنال 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.