پلیس گیلان بازداشت «صادق بوقی» را تکذیب کرد

دوشنبه, 20ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

درپی افزایش حمایت‌های شهروندان از شادی یک شهروند در رشت که به دلیل رقصیدن در خیابان مورد غضب جمهوری اسلامی قرار گرفته است، پلیس گیلان بازداشت او را تکذیب کرد و حتی از درخواست فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان برای باز شدن مجدد «برخی صفحات فضای مجازی مرتبط با موضوع» خبر داد.

پلیس گیلان روز دوشنبه ۲۰ آذر با اشاره به فیلم منتشرشده در فضای مجازی از این شهروند، اعلام کرد که بازداشت این فرد «با هویت معلوم» صحت ندارد.

پلیس نام او را اعلام نکرده، اما در روزهای اخیر خبرهای غیررسمی درباره بازداشت صادق باقری معروف به «صادق بوقی» منتشر شده بود.

 

از آقای باقری در روزهای گذشته ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد او در حال رقصیدن در خیابانی در بازار ماهی‌فروشان رشت است.

پس از انتشار گسترده این ویدئو حساب کاربری این شهروند در اینستاگرام مسدود شد و نیروی انتظامی استان گیلان اعلام کرد که «۱۲ نفر از گردانندگان صفحات اینستاگرامی» در این رابطه پس از «هماهنگی با مرجع قضائی و تشکیل پرونده» بازداشت شدند، اما نگفت که صادق باقری نیز جزو بازداشت‌شدگان بوده است یا نه.

همزمان پلیس در پیامی که بر صفحه این شهروند منتشر کرد، نوشت که «این صفحه به علت تولید محتوای مجرمانه و بر اساس مصادیق مجرمانه مندرج در قانون جرایم رایانه‌ای مسدود و با عوامل آن برخورد گردید.»

پس از آن‌که در چند روز اخیر ویدئوهای متعددی از رقص و شادی جوانان در حمایت از صادق باقری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و انتقاد از برخورد با او حتی در میان برخی افراد حکومتی و همچنین عزت‌الله ضرغامی، وزیر گردشگری بالا گرفت، نیروی انتظامی روز دوشنبه اطلاعیه کوتاهی در این باره منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است که بازداشت صادق باقری صحت ندارد و فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان اکنون حتی از مقام قضایی خواسته که «برخی صفحات فضای مجازی مرتبط با موضوع باز شود.»

این اطلاعیه در مورد ۱۲ فرد دیگری که نیروی انتظامی استان گیلان از بازداشت آنها خبر داده بود و همچنین از وضعیت مغازه‌های پلمب‌شده اطلاعی نداده است.

پیش از این نیز نهادهای تحت نظارت جمهوری اسلامی با شهروندان ایرانی که تصاویر رقص و شادی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، برخورد کرده‌اند.

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.