صالح نیکبخت به اشد مجازات اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم شد

شنبه, 25ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

صالح نیکبخت به اشد مجازات اتهام تبلیغ علیه نظام محکوم شد

ایران وایر

علی رضایی، وکیل صالح نیکبخت که وکالت خانواده مهسا امینی را بر عهده دارد اعلام کرد موکلش به اشد مجازات تبلیغ علیه نظام محکوم شده است.

آقای رضایی، روز شنبه ۲۵ آذر با اعلام این خبر به روزنامه شرق گفت پیرو اخطاریه قبلی در محل دفتر شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران حضور یافته و حکم صالح نیکبخت را دریافت کرده است.

به گفته علی رضایی، دادگاه بدون توجه به دفاعیات، صالح نیکبخت را به حداکثر مجازات اتهام تبلیغ علیه نظام یعنی یکسال حبس و نیز مجازات تکمیلی محکوم کرده است.

او تاکید کرده در موارد مشابه، متهمانی که به علت مصاحبه‌های مستمر و ده‌ها برابر تعداد مصاحبه‌های آقای نیکبخت با رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور تحت تعقیب قرار گرفته بودند، محکومیت‌های حبس کمتری پیدا کردند.

علی رضایی خبر از ثبت اعتراض به حکم صادره در آینده نزدیک داد و تصریح کرد: «در صحبتی که با موکل پس از ابلاغ حکم داشتم ایشان تمایلی به اعتراض و تجدیدنظرخواهی نسبت به این حکم ندارند. البته من نسبت به وظایف حرفه‌ای خود آگاهم، و علیرغم نارضایتی او در این خصوص عمل خواهم کرد و امیدوارم این حکم در مراحل بعدی نقض شود.»

حکم یک سال زندان برای صالح نیکبخت با شکایت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به دلیل مصاحبه این حقوقدان با رسانه‌های از جمله درباره پرونده کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد صادر شده است.

صالح نیکبخت نسبت به «نظریه کمیسیون پزشکی قانونی به عنوان نظریه کارشناسی اعتراض کرده و گفته بود چون نظریه کارشناسی صرفا راه رسیدن به احراز حقیقت است، مانند هر نظریه کارشناسی قطعیت ندارد» و «تقاضا کرده بود بررسی مسئله مرگ مهسا در کمیسیون دیگری دوباره مطرح شود» و در آن کمیسیون «پنج نفر از ۱۲ پزشک معروف کشور» که توسط خانواده مهسا امینی معرفی شده‌اند حضور یابند.

آقای نیکبخت روز سه‌شنبه بیست و یکم آذر به همراه افسون نجفی خواهر یکی از قربانیان اعتراضات ایران و مرسده شاهین‌کار از آسیب‌دیدگان چشمی اعتراضات با حضور در پارلمان اروپا جایزه ساخاروف را که به مهسا امینی و جنبش زن، زندگی، آزادی اهدا شده بود، دریافت کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.