دادگاه انقلاب تهران سمانه اصغری، فعال حقوق کودکان را به یک سال حبس محکوم کرد

یکشنبه, 26ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

رادیو زمانه

در ادامه فشارهای امنیتی و اذیت و آزار فعالان مدنی در ایران، سمانه اصغری، فعال حقوق کودک و عضو سابق هیأت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان به یک سال حبس محکوم شد. در همین ارتباط اسماعیل نظری، همسر سمانه اصغری در صفحه اینستاگرام خود با اعلام این خبر نوشت، شعبه‌ی‌ ۲۹ دادگاه انقلاب، سمانه را به یک حبس با احتساب ایام بازداشت محکوم کرده است.

نیروهای امنیتی روز پنج‌شنبه ۲۳ شهریور با یورش به محل سکونت سمانه اصغری، پس از تفتیش منزل او را بازداشت کرده و به بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین منتقل کردند. او پس از پایان بازجویی‌ها‌ به زندان قرچک ورامین منتقل شد و چهارشنبه ۱۲ مهر، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

این فعال حقوق کودکان پیش‌تر نیز در جریان خیزش «زن، زندگی، آزادی» در منزل شخصی‌اش از سوی شش نیروی لباس‌ شخصی و یک مأمور زن که خود را مأمور اداره آب معرفی کرده بودند، بازداشت شد. سمانه اصغری در اسفند سال گذشته از سوی قاصی صلواتی، رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ۱۸ سال و سه ماه حبس محکوم و در اردیبهشت سال جاری به دنبال صدور بخشنامه «عفو» از زندان قرچک ورامین آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.