اعتراضات معیشتی بازنشستگان مخابرات در دست‌کم ١٣ استان: عدالتی ندیدیم، به مجلس رای نمی‌دیم

دوشنبه, 27ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

بازنشستگان مخابرات روز دوشنبه ٢٧ آذر به روال دوشنبه‌های ماه‌های اخیر بار دیگر با برپایی تجمع‌‌هایی اعتراضی مقابل ادارات مخابرات، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بنا بر تصاویر و ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی، از جمله در کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه، استان‌های کرمانشاه، اردبیل، مرکزی، لرستان، خوزستان، اصفهان، هرمزگان، گیلان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، کردستان، آذربایجان شرقی، و زنجان صحنه تجمعات بازنشستگانی بود که علیه فساد، فقر، و وضعیت بد معیشتی شعار می‌دادند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در استان هرمزگان. دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲

بنا بر یک ویدیوی هم‌رسانی شده توسط ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هرانا، یکی از شعارهای بازنشستگان معترض تبریزی «بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن» بود.

در یکی دیگر از ویدیوهای همرسانی‌شده توسط هرانا، بازنشستگان مخابرات در اصفهان شعار «عدالتی ندیدیم، به مجلس رای نمیدیم» می‌دهند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان مخابرات در استان مرکزی. دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲

در شیراز، بازنشستگان معترض مخابرات شعار «عدالتی ندیدیم، فقط دروغ شنیدیم» دادند.

اعتراضات هفتگی بازنشستگان مخابرات در چند ماه گذشته نسبت به برآورده نشدن درخواست‌هایشان، از جمله اجرای آیین‌نامه ۸۹/۲۴ و مزایایی مانند بیمه تکمیلی بوده است.

آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۴ قانون خدمات کشوری مصوبه سال ۱۳۸۹ در خصوص وظایف قابل واگذاری و نحوه خرید خدمات از بخش خصوصی است که به موجب آن «تا برطرف شدن موانع واگذاری»، ارائه خدمات به نیروی کار کماکان به عهده دستگاه اجرایی، یعنی دولت، است. اما با گذشت ۱۳ سال از تصویب این آیین‌نامه، و با توجه به اعتراضات مکرر و مداوم این بازنشستگان، به نظر می‌رسد نه «موانع واگذاری» برطرف شده و نه دستگاه اجرایی به وظایف خود در قبال معترضان عمل کرده است.

وضعیت بغرنج معیشت، اصناف مختلف را برای اعتراض به خیابان می‌کشاند و تجمعات صنفی و معیشتی در چند روز هفته در شهرهای ایران برپا می‌شود.

این در حالی است که پیشتر رضا قرشی، اقتصاددان، به صدای آمریکا گفت وضعیت معیشتی مردم ایران بر اساس لایحه بودجه دولت جمهوری اسلامی، بدتر خواهد شد.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.