کارکنان رسمی وزارت نفت در شرکت نفت و گاز آغاجاری بار دیگر اعتصاب کردند

چهارشنبه, 29ام آذر, 1402
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

کارکنان رسمی وزارت نفت شاغل در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان روز چهارشنبه ۲۹ آذر بار دیگر تجمع و اعتصاب کردند. روز سه‌شنبه نیز کارکنان شرکت نفت فلات قاره در سکوی بهرگانسر اعتصاب کرده بودند.

حذف کامل سقف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌ سنوات بازنشستگی و عودت کسورات مازاد مالیات از جمله خواسته‌های این افراد است.

کارکنان رسمی وزارت نفت همچنین خواستار اجرای کامل ماده ۱۰ و پرداخت بک‌پی و عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان شدند.

کارکنان رسمی و پیمانکاری صنعت نفت ایران پیش از این نیز اعتصاب کرده و خواستار افزایش حقوق و دستمزد شده بودند.

گروه «قیام تا سرنگونی»، نزدیک به سازمان مجاهدین خلق، پیش از این و در اردیبهشت ماه امسال نامه وزارت اطلاعات را درباره اعتصاب کارگران صنعت نفت منتشر کرد که در آن به گسترده بودن این اعتراضات اذعان شده است.

در این نامه اعلام شده که ۱۲ هزار و ۱۹۲ نفر از کارگران منطقه ویژه اقتصادی در استان بوشهر در اعتصاب شرکت کردند.

وزارت اطلاعات در نامه خود اعلام کرده که دو هزار و ۴۶۹ نفر از کارگران پالایشگاه آبادان نیز اعتصاب کردند.

در این نامه گزارشی درباره اعتصاب در پروژه‌های نفت و پتروشیمی دیگر استان‌ها هم ارائه شده است.

وزارت اطلاعات در نامه خود از بازداشت ۳۰ نفر خبر داده و آنان را «ادمین شبکه‌های مجازی محرک اعتصابات صنعت نفت و پتروشیمی» خوانده بود.

این وزارت‌خانه پیشنهاد کرده بود کارگران اعتصاب کننده اخراج و با انتشار آگهی استخدام کارگران از «سایر استان‌ها» جایگزین شوند تا «بافت کارگری فعلی» تغییر کند.

پیش از آن نیز سخاوت اسدی، مدیر‌عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، کارگران اعتصاب کننده را تهدید کرد که با دست‌کم «چهار هزار کارگر جدید جایگزین می‌شوند».

پرداخت معوقات مالی، افزایش ۷۹ درصدی حقوق کارگران، بهبود شرایط کار و کمپ‌های استراحت، اجرای طرح ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت، واریز حقوق در حداقل زمان پس از کارکرد هر ماه و کاهش ساعت کاری از ۱۰ ساعت به هشت ساعت در روز از مطالبات کارگران بوده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.