«نه تهدید، نه زندان، دیگر اثر ندارد»؛ ادامه اعتصاب کارگران فولاد اهواز

دوشنبه, 4ام دی, 1402
اندازه قلم متن

کارگران گروه ملی فولاد اهواز، روز دوشنبه ۴ دی‌ برای سومین روز متوالی دست به اعتصاب و برگزاری راهپیمایی اعتراضی زدند.

کانال تلگرام اتحادیه آزاد کارگران ایران با انتشار ویدیو هایی از اعتراضات امروز نوشته است که این کارگران در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان و ممنوع‌الورودی تعدادی از همکارانشان دست به تجمع و اعتصاب زده‌اند.

اتحادیه آزاد کارگران حواسته‌های کارگران اعتصابی فولاد اهواز را رفع محدودیت ورود به شرکت کارگران تعلیق شده و بازگشت به کار همکاران اخراج شده قبلی، همسان سازی دستمزدها برابر با کارگران شرکتهای فولادی همجوار، اجرای کامل و فوری طبقه‌بندی مشاغل، برکناری مدیرعامل فاسد و خلع مالکیت از بانک ملی و مشارکت کارگران در امر مدیریت شرکتی اعلام کرده است.

در ویدیوهایی که از تجمع امروز کارگران گروه ملی فولاد اهواز منتشر شده است شعارهایی مانند «هیهات‏ منا الذله» و «نه تهدید نه زندان، دیگر اثر ندارد» شنیده

می‌شود. 

هم‌زمان با اعتصاب کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد در اهواز، بازار طلافروشان نیز در چند شهر در اعتصاب است و شماری از پرستاران هم در تهران تجمع اعتراضی برپا کردند.

همچنین بازنشستگان معترض نیز در استان‌های تهران، خوزستان، گیلان، اصفهان، ایلام، قزوین، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، کرمان، کردستان، لرستان، زنجان، و مازندران برای اعتراض به خیابان‌ها آمده و به وضعیت وخیم معیشتی خود اعتراض کردند.

در این تجمع‌ها شعارهایی از جمله «حقوق بازنشسته، زیر عباست امروز»، «اتحاد اتحاد، علیه ظلم و فساد»، «رزمندگان دیروز، گرسنگان امروز»، «عدالتی ندیدیم، فقط دروغ شنیدیم»، «وعده وعید کافیه، سفره ما خالیه»، و «عدالتی ندیدیم، به مجلس رأی نمی‌دیم» سر داده شد.

از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.