ادامه اعتراضات معیشتی در ایران؛ بازنشستگان مخابرات: عدالتی ندیدیم، ما دیگه رأی نمی‌دیم

دوشنبه, 16ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

اعتراضات بازنشستگان مخابرات - آرشیو

رادیو فردا

گروهی از بازنشستگان شرکت مخابرات روز دوشنبه ۱۶ بهمن در استان‌های مختلف ایران در اعتراض به وضعیت معیشتی و بی‌توجهی مقامات به مطالباتشان، تجمع کردند.

بنا بر گزارش‌ها و ویدئوهای رسیده به صدای آمریکا و منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، این اعتراضات در دست‌کم ۹ استان از جمله تهران، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، خوزستان، کردستان، و هرمزگان جریان داشت.

در اردبیل، بازنشستگان معترض شعار دادند: «کشتی بازنشسته، امروز به گل نشسته.»

 

معترضان بازنشسته در تبریز نیز علیه سوءمدیریت مقامات جمهوری اسلامی و فساد مالی و اداری شعار دادند: «مسئول بی‌لیاقت، شرکت رو کرده غارت.»

 

در تجمع بازنشستگان مخابرات کرمانشاه هم معترضان گفتند: «عدالتی ندیدیم، ما دیگه رأی نمی‌دیم.»

 

اعتراضات هفتگی بازنشستگان شرکت مخابرات ایران در ماه‌های گذشته نسبت به برآورده نشدن درخواست‌های‌شان، از جمله اجرای آیین‌نامه ۸۹/۲۴ و مزایایی مانند بیمه تکمیلی است.

آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۴ قانون خدمات کشوری مصوبه سال ۱۳۸۹ در خصوص وظایف قابل واگذاری و نحوه خرید خدمات از بخش خصوصی است که به موجب آن «تا برطرف شدن موانع واگذاری»، ارائه خدمات به نیروی کار کماکان به عهده دستگاه اجرایی، یعنی دولت، است. اما با گذشت ۱۳ سال از تصویب این آیین‌نامه، و با توجه به اعتراضات مکرر و مداوم این بازنشستگان، به نظر می‌رسد نه «موانع واگذاری» برطرف شده و نه دستگاه اجرایی به وظایف خود در قبال معترضان عمل کرده است.

وضعیت معیشت مردم از نخستین روزهای سال جاری، بارها اصناف مختلف را برای اعتراض به خیابان کشانده است و تجمعات صنفی و معیشتی بازنشستگان، کارگران، کارکنان صنایع مختلف، پرستاران، و معلمان، کماکان در چند روز هفته در شهرهای ایران برپا می‌شود.

جمشید اسدی، اقتصاددان، در روزهای گذشته به صدای آمریکا گفته که اقتصاد جمهوری اسلامی فرو پاشیده است و دلیل این که هنوز کنار نرفته، این است که هنوز جایگزینی برای آن نیامده است.

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.