دادبان: مهران و فاضل بهرامیان، معترضان زندانی، به اعدام محکوم شدند

سه شنبه, 17ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

مرکز مشاوره و آموزش حقوقی ویژه کنش‌گران، دادبان، گزارش داد مهران بهرامیان و فاضل بهرامیان، از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی در دی‌ ماه ۱۴۰۱ در سمیرم، به اتهام «محاربه» به اعدام محکوم شدند. بر پایه گزارش‌‌ها، این دو معترض در زندان به شدت شکنجه شده‌اند.

برابر اطلاعات منتشر شده، ماموران امنیتی بامداد روز ۱۰ دی ۱۴۰۱ به منزل خانواده بهرامیان، یکی از کشته‌شدگان خیزش انقلابی در سمیرم یورش برده و چند تن از اعضای خانواده را بازداشت کردند.

دادبان به نقل از منابع نزدیک به خانواده بهرامیان نوشت که مهران و فاضل به شدت شکنجه شده‌اند و دست و پای ‎مهران زیر شکنجه شکسته شده است.

کانال تلگرامی بیدارزنی در گزارشی نوشت: «دو نفر دیگر از هم‌پرونده‌ای‌های این دو نفر به نام‌های یونس بهرامیان و داریوش صاعدی، هر کدام به ١۶ سال حبس محکوم شده‌اند.»

 

وب‌سایت هرانا در تاریخ ۲۷ تیر ماه امسال درباره این شهروندان نوشته بود: «فاضل بهرامیان، مهران بهرامیان، داریوش صاعدی و یونس بهرامیان در دی‌ ماه ۱۴۰۱ در پرونده‌ای مشترک بازداشت شدند و با گذشت بیش از شش ماه از زمان دستگیری، از داشتن وکیل انتخابی و ملاقات با خانواده محروم مانده‌اند.»

هرانا همان زمان به نقل از یک منبع نزدیک به خانواده این افراد نوشت: «بازداشت این شهروندان پس از شرکت در مراسم چهلم چند تن از جان‌باختگان اعتراضات به نام‌های علی عباسی، مراد بهرامیان و مسلم هوشنگی صورت گرفت.»

بنا بر این گزارش، آن‌ها در رابطه با کشته‌شدن یکی از نیروهای امنیتی به نام محسن رضایی بازداشت شدند و در بازداشتگاه اطلاعات سپاه واقع در دولت‌آباد اصفهان و بازداشتگاه الف-ط متعلق به اداره اطلاعات در زندان دستگرد اصفهان نگهداری می‌شدند.

خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی که از شهریور ماه ۱۴۰۱ در واکنش به کشته شدن مهسا ژینا امینی در بازداشت پلیس گشت ارشاد آغاز شد، سرکوب شدید شهروندان را از سوی حکومت به دنبال داشت.

جمهوری اسلامی تا کنون دست‌کم ۹ معترض از جمله محسن شکاری، مجیدرضا رهنورد، محمد حسینی، محمدمهدی کرمی، مجید کاظمی، سعید یعقوبی، صالح میرهاشمی، میلاد زهره‌وند و محمد قبادلو را در ارتباط با خیزش اعدام کرده و ده‌ها تن با اتهاماتی از جمله «محاربه» و «افساد فی‌‌ الارض» در خطر اعدام هستند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.