اعتراض وکیل امیر شاه‌ولایتی، آسیب‌دیده چشمی، به ادامه بازداشت او

چهارشنبه, 18ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

رادیو فردا

وکیل امیر شاه‌ولایتی، آسیب‌دیده چشمی، به ادامه بازداشت و ماندن او در زندان اوین با وجود درد کشیدن از ناحیه چشم اعتراض کرد.

امیر شاه‌ولایتی و متین حسنی، دو تن از آسیب‌دیدگان چشمی در اعتراضات سال گذشته، روز سه‌شنبه سوم بهمن در تهران و بوکان بازداشت شدند.

امیر شاه‌ولایتی پس از احضار به دادسرای اوین در دادسرا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

حال پیام درفشان، وکیل دادگستری، می‌گوید که موکلش با آن که حکم وثیقه و آزادی گرفته، به بند عمومی زندان اوین انتقال داده شده و در زندان «بلاتکلیف» است.

کانال خبری «امتداد» در تلگرام روز چهارشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه، به نقل از آقای درفشان نوشت: «متأسفانه مشخص نیست چه کسی او را برای پُر و پیمان کردن پرونده به زندان بازگردانده و چند هفته است که شاه‌ولایتی در بند عمومی به حالت بلاتکلیف در پرونده جاری به سر می برد و درد می کشد.»

امیر شاه‌ولایتی سال گذشته در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» هدف اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفت و چشم چپ او آسیب دید؛ او اردیبهشت امسال بازداشت و پس از دو ماه با وثیقه آزاد شده بود.

پیام درفشان همچنین تأکید کرده است که با وجود وکیل تعیینی از طرف خود بازداشتی، «از ورود وکیل به مرحله دادسرا ممانعت شده و با اجبار… برای او وکیل تسخیریِ تحمیلیِ دولتی نصب شده است.»

سازمان حقوق بشر ایران در شهریورماه سال جاری در گزارشی جدید با ارائه مستندات بیشتر، بر «سیستماتیک و هدفمند» بودن شلیک مأموران امنیتی جمهوری اسلامی به چشم معترضان تأکید کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.