ایجاد اختلال در برگزاری پنجاه و دومین دوره انتخابات کانون وکلا

پنجشنبه, 19ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

ایران وایر

فشارهای قضایی موجب شد که برگزاری پنجاه و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری (اسکودا) در هتل پارسیان اوین نیمه‌تمام بماند.

وب‌سایت وکلا‌پرس در این‌باره نوشته است که اداره اماکن عمومی تهران در نامه‌ای به مدیریت هتل پارسیان اوین تهران خواستار ممانعت از برگزاری پنجاه و دومین همایش اسکودا شده است.

به همین سبب مدیریت هتل پارسیان اوین به برگزارکنندگان همایش اسکودا اعلام کرد که در صورت ادامه این جلسه برق محل برگزاری را قطع خواهند کرد.

 علی شایان منش، نایب رئیس کانون وکلای فارس، با انتشار تصویری در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد برق سالن قطع شده و انتخابات در محل کانون وکلای مرکز برگزار خواهد شد اما به دلیل عدم حضور کافی اعضا و نرسیدن به حد نصاب، انتخابات این دوره در نهایت برگزار نشد.

وکلاپرس نوشته است که این همایش از روز قبل از برگزاری نیز با دادنامه شعبه ۵ دادگاه عالی انتظامی قضات درباره جایگاه قانونی اسکودا و انتخابات آن و همچنین نامه معاونت حقوقی قوه قضائیه برای لغو انتخابات دستخوش حواشی شده بود.

معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه نیز پیش از این خواستار لغو برگزاری انتخابات این نهاد صنفی شده بود.

نهادهای مستقل صنفی از جمله کانون وکلا در جمهوری اسلامی همیشه با مشکلات و محدودیت‌های شدید برای فعالیت مواجه بودند اما از زمان آغاز اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و حضور فعالانه وکلای عضو این نهاد صنفی برای کمک به شهروندان معترض ، فشارها بر این صنف افزایش بی‌سابقه‌ای یافته و تعداد زیادی از وکلا از سال گذشته تا امروز با احکام قضایی و پرونده‌سازی مواجه شده‌اند.

در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته دستکم دو وکیل نیز به شکل مبهمی بعد از آزادی از زندان جان خود را از دست دادند.

بر اساس اعلام خبرگزاری هرانا از آغاز اعتراضات سراسری در شهریور ۱۴۰۱ تاکنون، دست‌کم ۱۲۹ وکیل در ایران با «برخورد قضایی» مواجه شده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.