اعتراضات سراسری ۱۴۰۱؛ محمد خضرنژاد، روحانی اهل سنت به اعدام محکوم شد

یکشنبه, 22ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – محمد خضرنژاد، روحانی اهل سنت بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه از بابت اتهاماتی همچون افساد فی الارض و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام و حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، محمد خضرنژاد، روحانی اهل سنت به اعدام و حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی رضا نجف‌ زاده صادر شده است، آقای خضرنژاد از بابت اتهامات افساد فی الارض، اقدام علیه امنیت ملی از طریق لطمه وارد کردن به تمامیت یا استقلال کشور و تبلیغ علیه نظام، به اعدام و ۱۶ سال حبس محکوم شد؛ اتهاماتی که خود این روحانی همواره در جریان جلسات دادرسی به اتهاماتش بر بی‌اساس بودن آنها تاکید داشته است.

استناد قاضی نجف زاده به اعترافات اجباری اخذ شده از متهم در دوران بازجویی مبنی بر مواردی همچون “لیدری اعتراضات بوکان و ارتباط داشتن با گروه های مخالف نظام” نقش قابل توجهی در محکومیت این روحانی معترض به اعدام را در پی داشته است.

گفته میشود، محمد خضرنژاد به حکم صادره اعتراض کرده و پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به دادگاه تجدیدنظر استان ارجاع داده شده است.

آخرین جلسه بدوی رسیدگی به اتهامات آقای خضرنژاد، در آبان‌ماه سال جاری به صورت ویدیو کنفرانس و بدون دسترسی متهم به وکیل منتخب در مرجع قضایی مذکور برگزار شد.

محمد خضرنژاد در تاریخ بیست و هشتم آبان‌ ماه ١۴٠١ به همراه فرزندش توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت و سپس به زندان ارومیه منتقل شد.

بازداشت آقای خضر نژاد به دنبال سخنرانی‌ در مراسم خاکسپاری اسعد رحیمی از جانباختگان اعتراضات سراسری سال گذشته در بوکان، با توسل به ضرب و شتم و اعمال خشونت صورت گرفت.

محمد خضرنژاد پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه احضار و برخوردهای قضایی را داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.