با حکم دادگاه انقلاب؛ صمد پورشه به حبس محکوم شد

جمعه, 27ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – صمد پورشه، یکی از بازداشت شدگان سالگرد جانباختن مهسا (ژینا) امینی، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب یاسوج به شش ماه و یک روز حبس محکوم شد. همچنین امروز، جلسه دادگاه رسیدگی به بخش دیگری از پرونده وی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صمد پورشه به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان یاسوج به ریاست قاضی قهرمانی صادر و روز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن ۱۴۰۲ به صورت حضوری به آقای پورشه ابلاغ شده است، وی از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری مجموعا به تحمل شش ماه و یک روز حبس محکوم شد.

مورخ هشتم بهمن ماه امسال، جلسه رسیدگی به اتهامات صمد پورشه در شعبه قضایی مذکور برگزار شده بود.

بر اساس اطلاعاتی که به دست هرانا رسیده است، امروز پنجشنبه بیست و ششم بهمن ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات صمد پورشه، در خصوص بخش دیگری از پرونده وی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. در جریان این جلسه، آقای پورشه از بابت اتهاماتی همچون سب النبی، توهین به رهبری، اهانت به مقدسات اسلام، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب رایانه ای و تشویش اذهان عمومی، به دفاع از خود پرداخته است.

لازم به ذکر است، اتهام “سب النبی” از جمله اتهاماتی است که میتواند به صدور احکام سنگین علیه افراد همچون اعدام منجر شود.

در تاریخ سیزدهم آذرماه سال جاری، جلسه بازپرسی صمد پورشه در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان یاسوج برگزار و پرونده وی جهت صدور حکم به مرجع قضایی مذکور ارسال شده بود.

صمد پورشه در تاریخ بیست و پنجم شهریورماه، همزمان با اولین سالگرد جانباختن مهسا (ژینا) امینی، توسط نیروهای امنیتی در یاسوج بازداشت شد.

وی نهایتا اوایل آبان ماه، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی و کفالت از زندان یاسوج آزاد شده بود.

 

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.