گزارشی از آخرین وضعیت متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان”

شنبه, 28ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – پیام درفشان، وکیل دادگستری ضمن ارائه جزئیات تازه ای از وضعیت متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” اعلام کرد، میلاد آرمون، سید محمد مهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران در دادگاه انقلاب تهران با اتهام “محاربه” محاکمه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دیده بان ایران، پیام درفشان، وکیل دادگستری جزئیات تازه ای از پرونده متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” ارائه داد.

پیام درفشان، وکیل دادگستری در این خصوص اعلام کرد: میلاد آرمون، سید محمد مهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران چهار نفر از متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” که با اتهام «محاربه» در زندان هستند و آزاد نشده اند، در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه خواهند شد.

آقای درفشان ضمن بیان اینکه چهار متهم دیگر این پرونده آزاد شده اند در ادامه افزود: ما چهار نفری که آزاد نشدند را طی برگزاری دادگاه دیدیم و می‌دانیم چه حال بدی دارند که دوستانشان آزاد شدند و آنها هنوز در زندان هستند. همچنین این بچه‌ ها که در زندان قزلحصار هستند هر هفته شاهد انتقال زندانیان به سلول انفرادی این زندان برای اجرای حکم اعدام هستند.

لازم به ذکر است، چندی پیش پس از برگزاری چهار جلسه دادرسی، دادگاه پرونده هر هشت متهم را برای تحقیقات به دادسرا ارسال نکرد و شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی، تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت متهمین به پرونده ورود کرد.

پیشتر یک منبع مطلع در تشریح وضعیت این پرونده به هرانا گفته بود: “پرونده این افراد به دو بخش تقسیم شده است. یک بخش از پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی و بخش دیگر به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران ارجاع داده شده است. تاکنون برای این افراد که پرونده آنان با عناوین اتهامات امنیتی و محاربه در دادگاه انقلاب است، حکمی صادر نشده است.”

از میان این هشت متهم، حسین نعمتی، علیرضا برمرزپورناک و علیرضا کفایی در تاریخ هجدهم بهمن ماه و امیرمحمد خوش اقبال در تاریخ بیست و پنجم ماه جاری، با تودیع وثیقه از زندان قزلحصار آزاد شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.