اولین جلسه رسیدگی به بخش دیگر پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” برگزار شد

سه شنبه, 1ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – اولین جلسه دادگاه رسیدگی به بخشی دیگر از پرونده میلاد آرمون، علیرضا کفایی، امیرمحمد خوش‌اقبال، علیرضا برمرز پورناک، سید محمدمهدی حسینی، حسین نعمتی، مهدی ایمانی و نوید نجاران، هشت نفر از متهمان پرونده‌ای که به “شهرک اکباتان” معروف است، امروز سه‌ شنبه اول اسفندماه، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه یکم اسفند ۱۴۰۲، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میلاد آرمون، علیرضا کفایی، امیرمحمد خوش اقبال، علیرضا برمرز پورناک، سید محمدمهدی حسینی، حسین نعمتی، مهدی ایمانی و نوید نجاران، هشت تن از متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” برگزار شد.

در جریان این جلسه که در شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شده، این افراد به همراه وکلای خود در بخش دیگری از پرونده خود از بابت اتهاماتی از جمله محاربه، اجتماع و تبانی، توهین به رهبری، تبلیغ علیه نظام و عضویت در دسته جات و گروه های مخالف نظام به دفاع از خود پرداخته اند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این شهروندان در تشریح این جلسه به هرانا گفت: “در این جلسه، حتی افرادی که پیشتر آزاد شده بودند، در دادگاه حاضر بودند. ابتدا، کیفرخواست متهمین قرائت شد. پس از آن، با تفهیم اتهامات به متهمان، از آنها خواسته شد تا بر اساس اتهامات مطرح شده در کیفرخواست، توضیحات اولیه‌ای ارائه دهند. هر یک از متهمان نسبت به اتهامات وارده علیه خود دفاعیاتی ارائه دادند. تاریخ جلسه بعدی برای رسیدگی به اتهامات این شهروندان هنوز معلوم نیست و در نهایت به آنها یا وکلایشان اطلاع داده خواهد شد.”

پیشتر پیام درفشان، وکیل دادگستری در گفتگو با دیده بان ایران اعلام کرده بود، میلاد آرمون، سید محمد مهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران چهار نفر از متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” با اتهام «محاربه» در دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه خواهند شد.

لازم به ذکر است، چندی پیش پس از برگزاری چهار جلسه دادرسی، دادگاه پرونده هر هشت متهم را برای تحقیقات به دادسرا ارسال نکرد و شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی، تسریع در رسیدگی و تعیین تکلیف وضعیت متهمین به پرونده ورود کرد.

پیشتر یک منبع مطلع در تشریح وضعیت این پرونده به هرانا گفته بود: “پرونده این افراد به دو بخش تقسیم شده است. یک بخش از پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی و بخش دیگر به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران ارجاع داده شده است. تاکنون برای این افراد که پرونده آنان با عناوین اتهامات امنیتی و محاربه در دادگاه انقلاب است، حکمی صادر نشده است.”

میلاد آرمون در تاریخ یازدهم آبان ماه، علیرضا کفایی و علیرضا برمرز پورناک در تاریخ سیزدهم آبان ماه، سید محمدمهدی حسینی در تاریخ پانزدهم آذرماه، امیرمحمد خوش اقبال در تاریخ شانزدهم آذرماه، حسین نعمتی در تاریخ بیست و سوم آذرماه، مهدی ایمانی در تاریخ بیست و چهارم آبان ماه و چندی بعد نوید نجاران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

از میان این هشت متهم، حسین نعمتی، علیرضا برمرزپورناک و علیرضا کفایی در تاریخ هجدهم بهمن ماه و امیرمحمد خوش اقبال در تاریخ بیست و پنجم ماه جاری، با تودیع وثیقه از زندان قزلحصار آزاد شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.