نرگس محمدی: تحریم انتخابات هم از منظر سیاسی و هم از بعد اخلاقی وظیفه ماست

شنبه, 5ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

نرگس محمدی، برنده نوبل صلح و مخالف سرشناس حکومت

نرگس محمدی، برنده زندانی جایزه صلح نوبل، در بیانیه‌ای انتخابات پیش رو در ایران را «نمایشی» و «فرمایشی» خواند و آن را تحریم کرد.

این فعال زندانی حقوق بشر روز شنبه، پنجم اسفند، در بیانیه‌ای که در حساب کاربری او در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد «تحریم انتخابات فرمایشی» را «نه صرفا از منظر سیاسی، بلکه از بُعد اخلاقی وظیفه» همگان اعلام کرد.

او گفت: «من هم با تحریم انتخابات نمایشی در کنار مردم… خواهم بود تا عدم مشروعیت جمهوری اسلامی و شکاف رژیم استبدادی سرکوبگر با مردم را اعلام نماییم.»

 

خانم محمدی در ادامه افزود: «جمهوری اسلامی با سرکوب‌های بی‌رحمانه و وحشیانه، کشتار جوانان این سرزمین در خیابان‌ها و پای چوبه اعدام‌ها و زندان و شکنجه زنان و مردان این سرزمین، سزاوار تحریم ملی و حقارت جهانی است.»

با وجود تأکید چندباره رهبر جمهوری اسلامی بر ضرورت شرکت در انتخابات، تاکنون بسیاری از چهره‌های سیاسی در خارج از ایران و برخی از فعالان سیاسی و مدنی در داخل انتخابات را تحریم کرده‌اند.

ازجمله مصطفی تاج‌زاده، سیاستمدار سابق و زندانی سیاسی کنونی در نامه‌ای که روز ۲۹ بهمن از زندان اوین منتشر کرد، ازجمله اشتباهات استراتژیک رهبر جمهوری اسلامی را «بی‌معنا کردن انتخابات و بی‌اثر و بی‌خاصیت کردن نهادهای انتخابی، به‌ویژه پارلمان» اعلام کرده بود.

ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز ۱۱ اسفند، کمتر از یک هفته دیگر، همزمان با مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

همزمان برخی نظرسنجی‌های دولتی هم حکایت از عدم اقبال عمومی به این رویداد سیاسی دارد.

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اخیرا اعلام کرده بود که بر اساس بررسی‌ها در ماه بهمن تنها ۳۶ درصد مردم از زمان برگزاری انتخابات آگاه بوده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.