نرگس محمدی: سلول انفرادی مادرِ اعدام در ایران است

شنبه, 12ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

نرگس محمدی

نرگس محمدی
رادیو فردا

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، می‌گوید بر اساس فعالیت‌هایی که در حوزه حقوق بشر داشته، دریافته که «سلول انفرادی مادر اعدام در ایران است».

خانم محمدی در یادداشتی که برای روزنامه لوموند فرانسه نوشته، آورده: «بسیاری از اعدام‌شدگان در دوران حبس در سلول انفرادی و تحت شکنجه جسمی، روحی و روانی وادار به اعتراف دروغ شده‌اند.»

او در ادامه این یادداشت به بهانهٔ انتشار کتابش، «شکنجهٔ سفید» به زبان فرانسه، نوشت که در دادگاه‌های جمهوری اسلامی،‌ «با استناد به همان اقاریر کذب و بی‌اساس» زندانیان به اعدام محکوم شده‌اند.

 

نرگس محمدی همچنین به چهار بار تجربه خود از سلول انفرادی اشاره کرده و گفته «اعمال شکنجه سفید و حبس متهمان در این سلول‌ها را رفتار بی‌رحمانه و ظالمانه می‌دانم».

این برنده جایزه صلح نوبل، که بارها بازداشت و زندانی شده، ۲۳ فروردین پارسال با هجوم نیروهای امنیتی به خانه‌اش بار دیگر بازداشت شد و اکنون با اتهامات سیاسی در زندان اوین محبوس است.

او طی این مدت بارها نسبت به اعدام معترضان در ایران اعتراض کرده است.

این فعال حقوق بشر از جمله در اولین جلسه محاکمه‌ای که پس از دریافت جایزه صلح نوبل برایش تشکیل شد، حضور نیافت و دلیل آن را هم به این صورت عنوان کرد: «دادگاه انقلاب، کشتارگاه جوانان این سرزمین است و پایم را در این کشتارگاه نخواهم گذاشت و برای قضات وابسته به نهادهای امنیتی و دادگاه‌های فرمایشی، اعتبار و اقتداری قائل نیستم.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.