ادامه تجمع‌های اعتراضی؛ کارگران آبفای شوش در اعتراض به معوقات حقوق و بیمه تجمع کردند

چهارشنبه, 16ام اسفند, 1402
اندازه قلم متن

کارگران قراردادی و پیمانکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان شوش به دلیل عدم دریافت دو تا سه ماه حقوق و ۶۰ ماه بیمه معوق دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، بیش از ۹۰ تن از کارگران معترض در روزهای گذشته با تجمع در محدوده اداره آبفای شوش، در استان خوزستان، خواستار رسیدگی به مطالبات عقب‌افتاده خود شده‌اند.

خبرگزاری ایلنا به نقل از یکی از معترضان گزارش داده که حقوق کارگران از شهریور تا آذر ماه سال جاری بدون احتساب اضافه‌کاری ارائه شده و بخش زیادی از حق بیمه آنها هم به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

بنا بر این گزارش، درحالی که کارگران برای تامین مایحتاج روزانه خانواده‌هایشان به کار در خارج از ساعات کاری و قرض از آشنایان روی آورده‌اند، مسئولان هیچ اقدامی برای حل مشکل افزایش معوقات کارگران انجام نداده‌اند.

معترضان خواستار عقد قرارداد مستقیم با شرکت آب و فاضلاب و حذف شرکت‌های پیمانکاری و پرداخت معوقات مزدی خود شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سبد معیشت خانوارهای کارگری (حداقل هزینه‌های زندگی در یک ماه) براساس داده‌های تورمی آذر ماه در کلان شهرها به بیش از ۲۸ میلیون تومان رسیده است.

این در حالی‌ست که حداقل دستمزد ماهانه کارگران مشمول قانون کار، متاهل و دارای فرزند حدود هشت میلیون تومان است و همین دستمزد هم به کارگرانی که مشمول قانون کار نیستند پرداخت نمی‌شود.

وب‌سایت «اقتصاد۲۴» روز ۱۲ اسفند ماه در گزارشی با اشاره به «پرتگاه طبقاتی گسترده» در ایران، تاکید کرد که «نیمی از جمعیت ایران زیر خط فقر مطلق هستند.»

روزنامه «شرق» هم روز ۹ اسفند ماه با اشاره به وضعیت وخیم معیشتی مردم و راهکارهای ادعایی دولت جمهوری اسلامی در این مورد، نوشته بود که «به نظر می‌رسد فاصله چندانی با دریافت وام خرید موز، آرد یا شیر نداشته باشیم.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.