خبرگزاری سپاه حکم قصاص قاتل مهران سماک را «تضعیف پلیس» دانست

دوشنبه, 13ام فروردین, 1403
اندازه قلم متن

مهران سماک

مهران سماک

یک خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران حکم صادر شده در پرونده مهران سماک را موجب «تضعیف پلیس» دانست.

مهران سماک هشتم آذر ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات پس از باخت تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی در برابر آمریکا جان باخت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، او در حال بوق زدن به نشانهٔ اعتراض بود که در خودروی خود در بندر انزلی از ناحیهٔ سر هدف شلیک گلوله ماموران نیروی انتظامی قرار گرفت.

وکیل خانواده سماک در روزهای اخیر اعلام کرده که دادگاه نظامی قزوین بار دیگر حکم قصاص متهم به قتل این جوان را تأیید کرده، اما خبرگزاری فارس روز دوشنبه نوشت: «با توجه به اینکه این حادثه در حین مأموریت پلیس و در هنگام “اغتشاشات” اتفاق افتاده، حکمی سختگیرانه توسط قاضی صادر شده و عملا این موضوع منجر به تضعیف پلیس خواهد شد.»

با این حال، این خبرگزاری تایید کرد که جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی بندرانزلی با «شلیک گلوله‌ای ساچمه‌ای» موجب کشته ‌شدن مهران سماک شد.

فارس بدون ذکر منبع خاصی، مدعی شد که مسئولان قوه ‌قضائیه گفته‌اند حکم صادر شده علیه این متهم «قطعی نیست» و به‌علت «نقص‌های متعدد» قرار است دوباره پرونده بررسی شود.

پرونده کشته شدن مهران سماک از معدود پرونده‌های معترضان کشته شده است که به بازداشت و محاکمه یک مقام امنیتی- انتظامی جمهوری اسلامی منجر شده است.

با این حال، پیش از این در تابستان سال گذشته نیز پدر مهران سماک در صفحه اینستاگرام خود هشدار داد که برخی به دنبال «آزادی» عامل قتل فرزندش هستند.

دادگاه نظامی حکم قصاص فرد متهم به قتل مهران سماک را تأیید کرد

آذرماه گذشته مراسم سالگرد مهران سماک با حضور گسترده و پر شمار شهروندان در آرامستان بندر انزلی و در میان شعار «آزادی، آزادی، آزادی» برگزار شد.

در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» بیش از پانصد معترض با شلیک نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند اما حکومت هنوز در این زمینه پاسخگو نبوده است.

در مقابل، حکومت تعدادی از معترضان بازداشت‌شده را به اتهام قتل نیروهای امنیتی اعدام کرده است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.