رئیس خانه مداحان: معمارِ سازه «شهدای گمنام» در عمارت فخرالدوله «بدسلیقگی» کرد

یکشنبه, 19ام فروردین, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

رئیس هیئت مدیره خانهٔ مداحان در مورد ساخت یک سازه در عمارت فخرالدوله که در سال‌های گذشته با عنوان «خانه مداحان» مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، می‌گوید «قبول داریم که در ساخت سازه بدسلیقگی شده بود».

محسن طاهری روز یکشنبه، ۱۹ فروردین‌ماه، با بیان اینکه دستور توقف ساخت این سازه صادر شده، به «همشهری آنلاین» گفت: «متأسفانه معماری که برای ساخت این بنا انتخاب شد، کمی کج‌سلیقگی کرد و در زمانی که ما در تهران حاضر نبودیم، با سلیقهٔ خود دست به ساخت و ایجاد تغییرات زد.»‌

آقای طاهری در ادامه با بیان اینکه این مسئله «ارتباطی با شهرداری تهران ندارد»، اعلام کرد: «ساخت این سازه با ماجراهای پارک قیطریه همزمان شد و برخی از این موضوع به‌عنوان دستاویزی برای انتقاد از شهردار تهران استفاده کردند.»

او همچنین گفت که در مورد «ساخت سایه‌بان و مقبره در جوار شهید گمنام تدفین‌شده» تنها سازمان میراث فرهنگی صاحب نظر است.

این در حالی است که سایت «دیده‌بان ایران» ۱۵ فروردین در گزارشی با عنوان «حرکت تانک انقلاب برای تخریب یک بنای تاریخی» خبر تلاش شهرداری برای ساخت سازه‌ای برای «شهدای گمنام» در عمارت فخرالدوله را تأیید کرده بود.

اصطلاح «تانک انقلاب» اشاره است به علیرضا زاکانی، شهردار تهران.

این سایت در گزارش خود به بازید آقای زاکانی در هفتم آبان ۱۴۰۰ از عمارت فخرالدوله اشاره کرد و نوشت که او در جلسه‌ای که با هیئت رئیسه این مجموعه داشته قول داده که از همه «ظرفیت» شهرداری برای حمایت از فعالیت‌های این گروه حمایت کند.

عمارت فخرالدوله متعلق به دختر مظفرالدین شاه قاجار در سال ۱۳۸۳ ثبت ملی شد و در سال ۱۳۸۸ به «خانه مداحان» تغییر کاربری داد.

گزارش‌های غیر رسمی درباره احتمال ساخت یک سازه مذهبی توسط شهرداری تهران در محوطه این بنای تاریخی در حالی منتشر شده که تأیید خبر ساخت یک مسجد در پارک قیطریه توسط شهردار تهران در هفته‌های گذشته با انتقاد و اعتراض گسترده همراه شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.