حمله اسرائیل می‌تواند پیامی به روسیه هم باشد

یکشنبه, 2ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

putin.jpgایران اینترنشنال – فاکس نیوز در تحلیلی نوشت که اگر اسرائیل رادارهای سامانه اس-۳۰۰ را هدف قرار داده باشد، این می‌تواند پیامی به روسیه هم باشد که نباید به ویژه در زمینه برنامه اتمی، با جمهوری اسلامی همکاری کند.

نیویورک تایمز با استناد به تحلیل تصاویر ماهواره‌ای گزارش داد حمله اسرائیل به پایگاه هشتم شکاری اصفهان یک قسمت مهم از پدافند هوایی را که در سیستم‌های پدافندی اس-۳۰۰ استفاده می‌شود، منهدم کرده یا به آن آسیب زده است.

این پدافند هوایی را جمهوری اسلامی از روسیه گرفته است. بر اساس این گزارش سامانه پدافند هوایی ساخت روسیه، ایران در این حملات ناکارآمد بوده است.

fox.jpg

مقامات غربی می گویند هدف از این حمله این بود که به ایران نشان دهند که اسرائیل می تواند دفاع هوایی جمهوری اسلامی را به سادگی فلج کند.

بایدن از پنتاگون و سازمان‌های امنیتی خواست درباره حمله اسرائیل به ایران سکوت کنند

العربیه به نقل از منابعی خبر داد دولت جو بایدن از پنتاگون، وزارت امور خارجه و سازمان‌های امنیتی آمریکا خواسته است در مورد حمله به اصفهان سکوت کنند.

این درخواست سکوت، با هدف کاهش تنش‌ها در منطقه مطرح شده است.

وال‌استریت ژورنال: رهبران حماس در حال بررسی نقل مکان از قطر هستند

وال‌استریت ژورنال به نقل از مقام‌های کشورهای عربی گزارش داد همزمان با افزایش فشارهای بین‌المللی بر قطر، رهبران سیاسی حماس در حال بررسی خروج از قطر هستند.

بر اساس این گزارش، رهبران حماس اخیرا با دو کشور منطقه، از جمله عمان، برای نقل مکان به این کشورها گفت‌وگو کرده‌اند.

در اسفندماه، وال‌استریت ژورنال به نقل از مقام‌های حماس و مصر گزارش داد که قطر رهبران حماس را تهدید کرده که اگر با توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس در غزه موافقت نکنند، آن‌ها را از این کشور اخراج خواهد کرد.

قطر در سال ۲۰۱۲ به گروه حماس که مورد حمایت جمهوری اسلامی است، اجازه داد تا دفتر سیاسی خود را در دوحه تاسیس کند.

این دفتر تا به امروز همچنان در دوحه فعال است.

روابط با حماس، قطر را به یک میانجی مهم در طول درگیری‌های حماس با اسرائیل تبدیل کرده است.

به گزارش رویترز، علاوه بر بخشی از کمک‌هزینه ماهانه ۳۰ میلیون دلاری برای خانواده‌ها و سوخت برای تامین برق، قطر حقوق بخش دولتی در غزه را نیز پرداخت می‌کند.

از: گویا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.