همزمان با گرامی داشت روز جهانی کارگر؛ دستکم ۸ تجمع و یک اعتصاب برگزار شد

پنجشنبه, 13ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – همزمان با روز جهانی کارگر، امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه، تعدادی از بازنشستگان در تهران، جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه در محل کار خود و گروهی از کارگران ساختمانی در کامیاران، این روز را گرامی داشتند. همچنین، جمعی از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، اراک و مشهد و گروهی از کارگران شرکت کاغذسازی پارس در مقابل فرمانداری شهرستان شوش با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. از سوی دیگر، جمعی از شهروندان در روستای دج واقع در چابهار به دلیل کمبود آب در این روستا دست به تجمع زدند. علاوه بر این، طلافروشان تهران دست به اعتصاب زده و از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای بازنشستگان ایران، امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی، در شهرهای کرمانشاه، اراک و مشهد دست به تجمع زدند.

این بازنشستگان با سردادن شعارهایی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

تجمع بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در مقابل اداره کار و تعاون استان کرمانشاه صورت گرفته است.

 

 

تجمع اعتراضی کارگران شرکت کاغذسازی پارس در شوش

به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه، کارگران شرکت کاغذسازی پارس برای چهاردهمین روز متوالی در مقابل فرمانداری شهرستان شوش دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این کارگران خواستار عقد قرارداد مستقیم با حذف واسطه‌ها، راه‌اندازی تمام خطوط تولیدی، و تامین امنیت شغلی پس از پایان اعتراضات هستند.

کارگران کارخانه کاغذسازی پارس با انتقاد از بی‌توجهی کارفرما به مطالباتشان، از تداوم نادیده گرفته شدن حقوق خود خبر دادند. آن‌ها می‌گویند کارفرما به جای حل منطقی مشکلات، با تهدید به اخراج، سعی در ایجاد اختلاف میان کارگران دارد. علاوه بر این، در روز ۱۱ اردیبهشت، مصادف با روز کارگر، برای شماری از کارگران معترض پرونده قضایی تشکیل شده است.

گرامیداشت روز جهانی کارگر در تهران، کامیاران و هفت تپه

به گزارش اتحادیه، امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان با تجمع در تهران و گروهی از کارگران هفت تپه با تجمع در محل کار خود این روز را گرامی داشتند.

به گزارش کولبرنیوز، گروهی از کارگران نیز با تجمع در سر چهار راه یکی از خیابانهای اصلی شهر کامیاران این روز را گرامی داشتند.

شهروندان در روستای دج واقع در چابهار تجمع کردند

به گزارش رسانک، امروز چهارشنبه ١٢ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، شماری از اهالی روستای “دج” واقع در بخش پیرسهراب از توابع شهرستان چابهار در اعتراض به قطع سه ماهه آب و عدم پاسخگویی مسئولان دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، روستای دج و چندین روستای اطراف آن پس از بارش های سنگین باران در اسفند ماه ۱۴۰۲ و طغیان رودخانه ها و گرفتار شدن در سیلاب ها، از آب آشامیدنی محروم شده‌اند و با گذشت بیش از دو ماه همچنان بدون آب هستند.

اعتصاب طلافروشان در تهران

به گزارش صدای آمریکا، امروز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه، جمعی از طلافروشان در بازار بزرگ تهران در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات خود، دست به اعتصاب زده و از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کردند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.