افزایش ۴۸ درصدی حوادث رانندگی؛ ۱۶۹ کشته در یک هفته گذشته

دوشنبه, 17ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

تصادف

سخنگوی اورژانس کشور از مرگ ۱۶۹ نفر به‌دلیل شدت جراحات وارده در «سانحه‌های ترافیکی و غیرترافیکی» در بازه زمانی ۸ تا ۱۴ اردیبهشت خبر داد و گفت: «حوادث ویژه ترافیکی با افزایش ۴۸ درصدی نسبت به هفته قبل مواجه بوده است.»

«بابک یکتاپرست» به خبرگزاری ایلنا گفت که در عین حال ۶۴۵ حادثه در سامانه «ثبت حوادث ویژه» به‌ثبت رسیده است که «نسبت به هفته قبل از جهت تعداد حادثه ثبت شده شاهد افزایش ۱۱ درصدی بوده‌ایم.»

بیشترین حادثه ویژه ترافیکی ثبت شده در استان سیستان و بلوچستان با ۲۲ حادثه (۱۲۴ مصدوم و ۹ فوتی)، استان فارس با ۲۰ حادثه (۱۰۸ مصدوم و ۱۰ فوتی) و استان تهران با ۱۸حادثه (۷۹ مصدوم و ۶ فوتی) بوده است.

یکتاپرست با اشاره به حوادث ویژه ترافیکی طی هفته گذشته گفت که ۲۳۳ مورد حادثه ویژه ترافیکی به‌ثبت رسید که منجر به مصدومیت ۱۳۱۷ نفر شده است و «از این تعداد ۶۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.»

بر اساس این گزارش ۱۱ مورد حوادث ترافیکی مرتبط با حمل و نقل عمومی به‌ثبت رسیده است که «منجر به مصدومیت ۱۰۸ نفر و فوت ۲ نفر شده است» و معادل ۵ درصد از سوانح ترافیکی ویژه است.

بالاترین سوانح توسط کامیون‌ها با فوت ۲۱ نفر بوده است. تصادف با وانت‌بار و موتورسیکلت نیز منجر به‌فوت ۹ نفر در هفته دوم اردیبهشت شده است.

تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور در پایان تعطیلات نوروزی امسال گفته بود که از زمان «اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند تا بامداد ۱۴ فروردین، ۷۶۹ نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۲۰ هزار و ۲۱۴ نفر نیز مصدوم شدند.

در اغلب جاده‌های کشور به‌دلیل کم کاری مسئولان دولتی برای تامین راه‌های مناسب، عدم توجه دستگاه‌های نظارتی بر تولیدات داخلی و کوتاهی نهادهای انتظامی در اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی یا اشتباهات رانندگان سالانه دست کم ۱۷ هزار نفر کشته می‌شوند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.