دو تجمع اعتراضی برگزار شد/ اعتصاب طلافروشان در تهران

چهارشنبه, 19ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز گذشته و امروز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه، شماری از کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابل ساختمان استانداری در یاسوج، گروهی از کارگران پیمانکاری شرکت فراب شاغل در پتروشیمی اصفهان در محوطه محل کار خود، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. از سوی دیگر، شماری از طلافروشان در تهران دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابل ساختمان استانداری در یاسوج، دست به تجمع زدند.

تحمع این کارکنان در اعتراض به عدم اجرای طرح تبدیل وضعیت شغلی و  عدم پرداخت حقوق و بیمه خود صورت گرفته است.

 

تجمع اعتراضی کارگران پیمانکاری پتروشیمی اصفهان

به گزارش ایلنا، امروز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه، گروهی از کارگران پیمانکاری شرکت فراب شاغل در پتروشیمی اصفهان، در اعتراض به عدم پرداخت حقوق اسفند سال ۱۴۰۲ و همچنین عدم دریافت عیدی و پاداش، در محوطه محل کار خود دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، این کارگران که تعدادشان به ۸۰ نفر می‌رسد، خواستار نظارت بیشتر کارفرمای مادر (شرکت او دی سی سی) بر روند پرداخت‌های شرکت پیمانکاری و اجرای به موقع تعهدات مالی شدند. آن‌ها اعلام کردند که با وجود پرداخت‌های قسمتی در گذشته، همچنان شاهد تاخیر در دریافت حقوق هستند.

یکی از کارگران در مورد وضعیت کنونی گفته است: “نیروهای حراستی قول پیگیری مطالبات را داده‌اند اما تا کنون پیمانکاران با سابقه ضعیف در پرداخت به موقع حقوق و رعایت ایمنی، همچنان با پتروشیمی قرارداد تمدید می‌کنند.”

اعتصاب طلافروشان در تهران

به گزارش هم میهن، امروز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه، جمعی از طلافروشان در تهران، از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این طلافروشان نسبت به اجرایی شدن مجدد سامانه جامع تجارت انتقاداتی دارند که تاکنون رسیدگی به آن صورت نگرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.