مولوی عبدالحمید خواستار رسیدگی به قتل بلال نصرویی، خواننده بلوچ شد

شنبه, 22ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

مولوی عبدالحمید روز جمعه ٢١ اردیبهشت، در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان قتل «بلال نصرویی» خواننده بلوچ را «جنایت» خواند و خواستار شناسایی قاتل و شفاف‌سازی در مورد آن شد.

ایران وایر

مولوی عبدالحمید روز جمعه ٢١ اردیبهشت، در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان قتل «بلال نصرویی» خواننده بلوچ را «جنایت» خواند و خواستار شناسایی قاتل و شفاف‌سازی در مورد آن شد.

«بلال نصرویی» خواننده بلوچ اهل زاهدان، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در خیابان مطهری و مقابل لشکر ۸۸ زرهی و در نزدیکی اداره اطلاعات با ضربات چاقو توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت و بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

مولوی عبدالحمید ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود ابراز داشت که مسئولان هرچه زودتر این موضوع را بررسی کرده و شفاف سازی کنند زیرا بزرگترین مشکل این است که قاتلان دستگیر نمی‌شوند و این امر موجب ناراحتی بیشتر مردم می‌شود.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد که امیدوار هستیم کسی که این جنایت را مرتکب شده و چاقو را به قلب «بلال نصرویی» زده است، دستگیر و مجازات شود.

فریبا بلوچ در مورد قتل آقای نصرویی به ایران وایر گفت که این جوان حدود دو سال پیش ترانه‌ای اعتراضی خوانده و بابت آن مجبور به ترک محل زندگی خود و خروج از ایران شده بود، اما با پادرمیانی بزرگان طوایف توانسته بود اخیرا به ایران بازگردد، گفت که او در یکی از امنیتی‌ترین نقاط شهر زاهدان در مقابل مقر لشکر ۸۸ زرهی سپاه پاسداران در اثر اصابت چاقو به قلبش جان باخته است.

رسانه حال‌وش که اخبار سیستان و بلوچستان را پوشش می‌دهد روز جمعه در این زمینه نوشت: «در محافل سیستان و بلوچستان با توجه به موضوع آهنگ دو سال پیش وی در وصف بلوچستان و حساسیت نهادهای امنیتی نسبت به این موضوع نقش عوامل این دستگاه‌ها را در قتل وی بی‌تاثیر نمی‌دانند.»

کمپین فعالین بلوچ نیز روز پنج‌شنبه نوشت که آقای نصرویی «بارها» به نزدیکان خود اعلام کرده بود اگر «من کشته شدم، بدانید که هیچ خصومتی با کسی نداشتم و مرگ من توسط نیروهای جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.