اعتراضات معیشتی در چند شهر ایران؛ معترضان در شوش: از خوزستان تا تهران، مرگ بر این مدیران

یکشنبه, 23ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

تجمع اعتراضی بازنشستگان تأمین اجتماعی در اهواز - آرشیو

صدای آمریکا

گروهی از بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و صنایع فولاد روز یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و بی‌توجهی مقامات به مطالبات صنفی‌شان در چند شهر ایران تجمع کردند.

بر اساس گزارش‌های رسیده به صدای آمریکا و منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی این اعتراضات دست‌کم در شهرهای تهران، اراک، اهواز، اصفهان، و شوش بر پا شد.

بازنشستگان معترض در تهران در مقابل ساختمان سازمان تأمین اجتماعی تجمع کردند. در این تجمع یکی از حاضران تأکید کرد که «همه خیانت دیدیم.»

 

در اهواز، مرکز استان خوزستان، معترضان بازنشسته با سر دادن شعارهایی از جمله «فقط کف خیابون، به دست میاد حقمون» و «حسین حسین شعارشون، دروغ و دزدی کارشون» راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

 

در شوش نیز بازنشستگان با شعارهایی از جمله «از خوزستان تا تهران، مرگ بر این مدیران» و «ما بازنشستگانیم، خواهان حقمانیم» اعتراض خود را نشان دادند.

 

 

در اراک، مرکز استان مرکزی، بازنشستگان معترض تأکید کردند: «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی، جان فدا می‌کنیم در ره آزادگی.»

 

هم‌زمان با اعتراضات بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، معترضان بازنشسته صنایع فولاد نیز در استان‌های خوزستان و اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این معترضان در اهواز با سر دادن شعار «اجرای همسان‌سازی، بدون حقه‌بازی» اعتراض خود را نشان دادند.

 

 

در اصفهان نیز، بازنشستگان صنعت فولاد شعارهایی از جمله «فقط کف خیابون، به دست میاد حقمون» و «یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل می‌شه» سر دادند.

 

 

اعتراضات معیشتی در ایران در حالی ادامه دارد که منابع خبری اعلام کرده‌اند دولت جمهوری اسلامی نه‌تنها در مهار تورم موفق نبوده، بلکه رکورد ۸۰ ساله نرخ تورم شکسته شده و به بالای ۵۲ درصد رسیده است.

در این حال، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرده که بهای بلیت مترو، اتوبوس، و کرایه تاکسی از نخستین روز اردیبهشت، تا ۴۵ درصد افزایش یافته و گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت جمهوری اسلامی رکورد بیشترین رشد اجاره‌بها را در تاریخ ثبت داده‌های رسمی به ثبت رسانده است.

در روزهای گذشته، رئیس جمهوری اسلامی ایران، ادعا کرده که شاخص‌ها نشانگر «رشد اقتصادی»‌ است، اما یک تحلیلگر در گفت‌وگو با صدای آمریکا، با تأکید بر وضعیت بد معیشتی مردم، دولت ابراهیم رئیسی را به «سفسطه در تحلیل داده‌ها»، جلوگیری از انتشار آمار، و روی آوردن به «ترویج شبه علم» متهم کرده است.

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.