وخامت حال رضا اقدسی، فعال کارگری زندانی؛ دادبان: دسترسی او به خدمات پزشکی به شدت محدود است

دوشنبه, 24ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

گروه مشاوران حقوقی دادبان از وخامت وضعیت جسمی رضا اقدسی، فعال کارگری محبوس در زندان اوین، خبر داد و اعلام کرد که «دسترسی او به خدمات پزشکی و درمانی» با محدودیت جدی روبه‌رو است.

گروه مشاوران حقوقی دادبان که در رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند، روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که رضا اقدسی در روزهای اخیر دچار عفونت شدید گوش شده و مقامات زندان با وجود وعده، هنوز او را به بیمارستان منتقل نکرده‌اند.

به گفته این منبع، به دنبال پیگیری‌های خانواده آقای اقدسی و موافقت مسئولان زندان با انتقال او به بیمارستان در روز ١٨ اردیبهشت، «در این روز برای آزار بیشتر، در حین انتقال به بیمارستان، او را به زندان بازگرداندند.»

منبع مزبور افزوده که این فعال کارگری از مجروحان جنگ ایران و عراق است و بر اثر این مجروحیت شنوایی کامل گوش راست خود را از دست داده است.

دادبان به نقل از این منبع گزارش داده که «مقامات زندان تاکنون چندین بار با انتقال این زندانی به بیمارستان برای انجام کارهای تنظیم و دریافت سمعک مخالفت کرده‌اند.»

رضا اقدسی که روز ۲۳ مهر نیز به بازپرسی اوین احضار شده بود، در جریان جنبش «زن زندگی آزادی» در سال ۱۴۰۱ هم در منزل شخصی‌ خود به همراه با همسرش بازداشت شده بود.

او در ٢ آبان ۱۴۰٢ پس از حضور در شعبه سوم دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

او در آذر ماه همان سال از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه حبس تعزیری و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به سه سال و هفت ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

تشدید برخوردها با فعالان کارگری، مدنی، و صنفی با انتقاد شدید اتحادیه های کارگری و معلمان در جهان مواجه شده است. این اتحادیه ها بر لزوم فعالیت آزادانه تشکل ها در ایران، به دور از هر گونه سرکوب تاکید کرده‌اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.