تجمع بازنشستگان و مال‌باختگان در چند شهر ایران؛ کارکنان برق نورآباد اعتصاب کردند

سه شنبه, 25ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

اعتراضات معیشتی در ایران در روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت با تجمع بازنشستگان بانک ملت در تهران، اعتراض بازنشستگان کشوری در کرمانشاه، اعتصاب کارگران برق در نورآباد، و تجمع مال‌باختگان شرکت آمیتیس جریان داشت.

بر اساس گزارش‌های رسیده به صدای آمریکا و منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، گروهی از بازنشستگان و مال‌باختگان بانک ملت روز سه‌شنبه در تهران در مقابل ساختمان مرکزی این بانک تجمع کردند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی شعارهایی از جمله «هلدینگ باید تعطیل بشه، سرمایه‌هاش تقسیم بشه» و «پیش‌کسوتان بیدارند، از خائنین بیزارند» دادند.

 

معترضان که برخی از آنان از از استان‌های دیگر برای اعتراض به تهران آمده بودند، از مدیران بانک ملت پرسیده‌اند که چه بر سر سرمایه‌گذاری‌های آنها آمده است.

 

در رویدادی دیگر، کانال تلگرامی شورای بازنشستگان ایران گزارش داد که بازنشستگان کشوری، تأمین اجتماعی، و مخابرات روز سه‌شنبه در کرمانشاه تجمع کردند و شعار دادند« اتحاد اتحاد، علیه فقر و فساد» و «گرانی تورم، بلای جان مردم.»

 

همچنین، گروهی از کارکنان شرکت برق نورآباد روز سه‌شنبه اعتصاب کردند و در اعتراض به «وضعیت حقوقی و معیشتی خود» با گستردن سفره خالی در مقابل ساختمان استانداری لرستان، تحصن کردند.

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، اعتصاب کارکنان شرکت برق نورآباد در اعتراض به «دستمزد نازل، تبعیض در مبالغ پرداختی، و اجرا نشدن کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل» بوده است.

اعتصاب کارکنان شرکت برق نورآباد
اعتصاب کارکنان شرکت برق نورآباد

تجمع مال‌باختگان شرکت آمیتیس یکی دیگر از اعتراض‌های معیشتی در روز سه‌شنبه بود. بر اساس ویدئوی منتشر شده از این اعتراض، یکی از مال‌باختگان می‌گوید این شرکت «بیش از ۱۰ هزار مال‌باخته دارد و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری شده است.»

اعتراضات معیشتی در ایران در حالی ادامه دارد که منابع خبری اعلام کرده‌اند دولت جمهوری اسلامی نه‌تنها در مهار تورم موفق نبوده، بلکه رکورد ۸۰ ساله نرخ تورم شکسته شده و به بالای ۵۲ درصد رسیده است.

در این حال، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرده که بهای بلیت مترو، اتوبوس، و کرایه تاکسی از نخستین روز اردیبهشت، تا ۴۵ درصد افزایش یافته و گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت جمهوری اسلامی رکورد بیشترین رشد اجاره‌بها را در تاریخ ثبت داده‌های رسمی به ثبت رسانده است.

در روزهای گذشته، رئیس جمهوری اسلامی ایران، ادعا کرده که شاخص‌ها نشانگر «رشد اقتصادی»‌ است، اما یک تحلیلگر در گفت‌وگو با صدای آمریکا، با تأکید بر وضعیت بد معیشتی مردم، دولت ابراهیم رئیسی را به «سفسطه در تحلیل داده‌ها»، جلوگیری از انتشار آمار، و روی آوردن به «ترویج شبه علم» متهم کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.