چهارده تجمع اعتراضی برگزار شد

یکشنبه, 30ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز یکشنبه سی ام اردیبهشت ماه، جمعی از بازنشستگان فرهنگی در تهران، شماری از کارگران لوکوموتیوران راه آهن در کرمان، گروهی از خانواده های افراد مبتلا به اوتیسم در مشهد، جمعی از بازنشستگان کشوری در قزوین، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای تهران، کرمانشاه، اهواز و شوش، شماری از بازنشستگان صنایع فولاد در مازندران و شهرهای اهواز، اصفهان و تهران و گروهی از کارگران شاغل در شرکت نفت فلات قاره ایران واقع در جزیره خارگ با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. همچنین روز گذشته جمعی از رانندگان معترض ناوگان حمل و نقل در زابل دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز یکشنبه سی ام اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان فرهنگی با تجمع در مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران، خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

در این گزارش آمده است: “تجمع کنندگان عنوان کردند که ما بازنشسته‌های فرهنگی بر اساس قانون رتبه بندی مصوب مجلس شورای اسلامی (۱۸ اسفند ۱۴۰۰ به شماره ۱۱۰۸۸۹/۱۱-۴۴۱)، از ۱۴۰۰/۶/۳۱ مشمول فوق‌العاده رتبه بندی شده‌ایم و علی‌رغم صدور احکام جدید رتبه‌های پس از اعتراض توسط وزارت آموزش و پرورش و به دلیل عدم پرداخت کسورات مربوطه و پس از گذشت ۱ سال که از صدور احکام می‌گذرد، متأسفانه تاکنون صندوق بازنشستگی نسبت به صدور حکم رتبه بندی بر اساس رتبه‌های جدید برای حدود ۴۳ هزار نفر اقدامی نکرده و هنوز اقدامی برای پرداخت معوقه فوق‌العاده رتبه بندی (۶ ماهه دوم ۱۴۰۰) توسط وزارت و معوقه ۶ ماهه دوم ۱۴۰۱ از طرف صندوق بازنشستگی انجام نگرفته است.”

معترضان با سر دادن شعارهایی همچون “نگاه پشت شیشه جواب ما نمیشه”، “مسئول بی‌کفایت خجالت خجالت” و “وزیر بی‌لیاقت استعفا استعفا” خواسته‌های خود را مطرح کردند. این خواسته‌ها شامل واریز کسورات رتبه‌های جدید توسط وزارت آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی برای صدور حکم اصلاحی رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی و پرداخت معوقات مربوطه (۱۴۰۰-۱۴۰۲)، پرداخت معوقه فوق‌العاده رتبه‌بندی مربوط به ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توسط وزارت آموزش و پرورش و صندوق بازنشستگی کشوری و صدور حکم رتبه‌بندی ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ برای بازنشستگان ۱۴۰۲ بوده است.

 

تجمع اعتراضی جمعی از کارگران لوکوموتیوران راه آهن در استان کرمان

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه سی ام اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از کارگران لوکوموتیوران راه آهن در استان کرمان در اعتراض به اخراج همکارانشان و مشکلات معیشتی و شغلی خود، در مقابل دفتر این مجموعه در کرمان تجمع کردند.

کارگران معترض خواستار بازگشت به کار همکارانی بودند که به دلیل جمع‌آوری امضا در پلتفرم کارزار اخراج شده بودند و مطالبات خود را از طریق پارچه‌نوشته‌هایی به مدیران این مجموعه منتقل کردند.

تجمع اعتراضی خانواده های افراد مبتلا به اوتیسم در مشهد

به گزارش کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت، امروز یکشنبه سی ام اردیبهشت ۱۴۰۳، شماری از خانواده های افراد مبتلا به اوتیسم، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان بهزیستی در مشهد، دست به تجمع زدند.

آنها خواستار بیمه شدن مادران افراد مبتلا به اوتیسم شدند و عنوان کردند که هزینه های توانبخشی، چند برابر شده و با این وجود، تاکنون با علیرغم وعده های متعدد مسئولان، به مطالبات آنها رسیدگی نشده است.

پدر دو فرزند مبتلا به اوتیسم عنوان کرد که هزینه گفتاردرمانی نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. خانواده ها میگویند هزینه پرستاری از فرزندانشان برای چند ساعت، بسیار زیاد است و گاهی اوقات به دلیل عدم توانایی در تامین هزینه پرستاری، مجبورند فرزندانشان را تنها در خانه بگذارند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری در قزوین

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه سی ام اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان کشوری، در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری در قزوین تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم همسان سازی دستمزد و وضعیت نامناسب معیشتی آنها صورت گرفته است.

 

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه سی ام اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل ساختمان های سازمان تامین اجتماعی در شهرهای تهران، کرمانشاه، اهواز و شوش، دست به تجمع زدند.

آنها که خواستار برخورداری از درمان رایگان و خدمات رفاهی مکفی هستند؛ مهم‌ترین انتقاد خود را اجرا نشدن ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی عنوان کردند و افزودند: امسال الزامات قانون در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرایی نشد؛ در حال حاضر، دریافتی بازنشستگان با در نظر گرفتن افزایش سال جدید، یک‌سوم خط فقر است.

 

تجمع اعتراضی بازنشستگان صنایع فولاد در شهرهای مختلف

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز یکشنبه سی ام اردیبهشت ۱۴۰۳، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد در مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی در شهرهای اهواز، اصفهان و تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ایلنا نیز از تجمع شماری از این بازنشستگان در یکی از شهرهای استان مازندران خبر داد و نوشت: بازنشستگان صندوق فولاد، مهم‌ترین خواسته‌های خود را اجرای بند یک صورت‌جلسه ۱۵ مهر ماه هیات مدیره، اجرای طرح تکمیلی همسان‌سازی، دریافت مطالبات معوقه، تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد و اجرای آیین‌نامه‌ها و قوانین خاص فولادی عنوان کردند. آن‌ها از مدیریت صندوق و مسئولان کانون خواستند که به مطالباتشان در ارتباط با افزایش حقوق مستمری‌ها بر اساس نرخ تورم پاسخ دهند.

 

 

تجمع کارگران شرکت نفت فلات قاره ایران

به گزارش هرانا، امروز یکشنبه سی ام اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از کارگران شاغل در شرکت نفت فلات قاره ایران واقع در جزیره خارگ در محل کار خود دست به تجمع زدند.

“حذف سقف‌حقوق، اصلاح کف‌ حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده ۱۰، پرداخت بک-پی ماده ۱۰، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی، استرداد مازاد مالیات کسر شده، ابلاغ هرچه سریعتر اپریزال‌ ها و صلاح روش اخذ مالیات در مناطق عملیاتی” از جمله مطالبات کارگران معترض محسوب میشوند.

تجمع اعتراضی رانندگان ناوگان حمل و نقل در زابل

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، روز شنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه، شماری از رانندگان ناوگان حمل و نقل در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل شرکت نفت زابل دست به تجمع زدند.

در این گزارش آمده است: حدود چند ماه است که سهمیه سوخت خودروهای سنگین از سه هزار لیتر به ۳۰۰ لیتر در هر دوره پانزده‌روزه کاهش یافته و سهمیه سوخت تراکتورها و موتور پمپ‌های کشاورزان هیرمند نیز قطع شده است.

 

 

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.