گزارشی از اعتصاب کارگران پیمانی نفت در عسلویه

چهارشنبه, 2ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه یکم خردادماه، شماری از کارگران پیمانی نفت در عسلویه، در اعتراض به عدم دریافت دستمزد از انجام فعالیت های خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه یکم خرداد ۱۴۰۳، شماری از کارگران پیمانی نفت در عسلویه، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان از انجام فعالیت های خود امتناع کرده و در محل کار خود دست به اعتصاب زدند.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، در این حرکت اعتراضی شماری از کارگران داربست بند شرکت گسترش صنعت پادنا، واحد برق و ابزار دقیق شرکت ستاره تاراز در سایت یک بوشهر، واحد برق و ابزار دقیق شرکت جهانپارس مس سرچشمه، پتروشیمی دهلران در دشت عباس و رنگ و عایق شرکت سازه پاد سایت یک بوشهر دست به اعتصاب زده و کارگاه های خود را ترک کردند.

این کارگران، خواسته های خود را چنین اعلام کرده اند: “افزایش دستمزدها خواست اول ما کارگران پروژه ای نفت برای قراردادهای سال جاری است. با توجه به رشد سرسام آور تورم انتظار حداقل ما افزایش ۴۵ درصدی دستمزدها در تمام سطوح است و برای آن تلاش می کنیم. ما اعلام می کنیم که اگر دستمزدها افزایش نیابد، اعتراضات ما در اشکال گسترده تری انجام خواهد گرفت.”

پیشتر نیز در روز بیست و نهم اردیبهشت بیش از ۱۲۰۰ نفر از کارگران شاغل در شرکت پایندان، اکسیر صنعت و شرکت IPMI در فاز ۱۴ پارس جنوبی دست به اعتصاب زده بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.