واکنش متفاوت ورزشکاران و‌ قهرمانان به کشته شدن ابراهیم رئیسی

چهارشنبه, 2ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

پس از کشته‌شدن ابراهیم ریٔیسی، رئیس دولت جمهوری اسلامی و همراهانش در سقوط هلی‌کوپتر در جنگل‌های شمال غرب کشور، ورزشکاران و‌ قهرمانان داخل و خارج از کشور، واکنش‌‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی خود داشتند.

 

واکنش رسول خادم به کشته شدن ابراهیم ریٔیسی
واکنش رسول خادم به کشته شدن ابراهیم ریٔیسی

رسول خادم، قهرمان کشتی جهان، متنی از تاریخ بیهقی ‌را از صفحه شخصی محمدرضا شفیعی کدکنی، باز نشر داد و‌ نوشت: این جهان گذرنده دار خلود نیست و بر کاروانگاهیم و پس یکدیگر می‌رویم، چنان باید زیست که پس از مرگ دعای نیک کنند.

علی کریمی، با بازنشر شعر معروفی از احمد شاملو، نوشت: باش تا نفرینِ دوزخ از تو چه سازد، که مادران سیاهپوش، -داغداران زیباترین فرزندان آفتاب و باد-هنوز از سجاده‌ها، سر برنگرفته‌اند.

برادر نوید افکاری، کشتی‌گیری که‌در زمان ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه در ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ اعدام شد، نوشت: تو این چندسال مادرمو اینقدر خوشحال ندیده بودم.

سعید افکاری در ادامه نوشت: امیدوارم حداقل برای چند لحظه هم که شده ذره‌ای از دردی که ما کشیدیم رو تجربه کرده باشی.

واکنش مسعود مژدهی به کشته شدن ابراهیم ریٔیسی
واکنش مسعود مژدهی به کشته شدن ابراهیم ریٔیسی

مسعود مژدهی بازیکن سابق تیم‌ملی فوتبال با انتشار طرحی از یک‌بالگرد که در گیسوان دختران ایرانی اسیر شده با بازنشر حکایتی از پیرمردی که از شنیدن چندباره خبر مرگ حجاج بن یوسف خوشحال بود نوشت: شنیدن خبر مرگ حاکمان ظالم لذت بخش است.

میلاد زنیدپور، فوتبالیست سابق تیم ملی نوشت: آه خانواده‌های داغدار و مردم.

محمدرضا فغانی، داور فوتبال چنین واکنش نشان داد: چه کرده‌اید که مرگتان اینقدر شیرین است؟

بسیاری از ورزشکاران چون کسری مهدی پور، سالار غلامی، سردار پاشایی، وحید سرلک، مجید فلاح، و‌ کیمیا علیزاده، ملی پوش تیم تکواندو بلغارستان با نشر غزلی از حافظ که رئیسی در دیدار با اردوغان آنرا خوانده بود نوشت: خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل.

اما در ایران همسر محمدحسین مرادمند بازیکن استقلال با نشر همین مصرع شعر حافظ، از تهدید به حکم جلب و احضار به اطلاعات خبر داد. شقایق محمدی، فقط نوشته بود خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل.

 

استوری دوم شقایق محمدی همسر مدافع استقلال
استوری دوم شقایق محمدی همسر مدافع استقلال

همسر مرادمند با اعتراض به احضارش به وزارت اطلاعات نوشت به کدامین جرم و گناه با یک تماس مرا به حکم جلب و احضار به اطلاعات تهدید کردید. به احترام دخترم و تمام دختران سرزمینم، تمام مادران داغ‌دار وطنم و خون‌های ریخته‌شده جوانان وطنم، ایستاده‌ام و جز آزادی که حق همه انسان‌هاست، آرزویی در سر ندارم. بدون ذره‌ای تردید فردا در ساعت و آدرس تعیین‌شده توسط شما حضور خواهم داشت.

همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی هم با اشاره به حسن یزدانی قهرمان کشتی المپیک و‌ جهان و‌ استقبال از ابراهیم رئیسی در سفر هفته گذشته او به مازندران واکنش‌های متفاوتی داشتند.

صفحه مجازی باشگاه پرسپولیس
صفحه مجازی باشگاه پرسپولیس

در آن‌سو، ورزشکاران نزدیک به حکومت، فوتبالیست‌هایی چون مهدی ترابی، نیما نکیسا، ابراهیم‌ شکوری، کمال کامیابی‌نیا، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال و‌ سالار آقاپور بازیکن فوتسال، علیرضا دبیر و فردین معصومی از کشتی و‌ امیر مهدی زاده، سجاد گنج‌زاده و‌ شهرام‌هروی از کاراته و‌ اغلب روسای فدراسیون‌ها و‌ مدیران عامل باشگاه‌ها با انتشار عکس‌های ابراهیم رئیسی از عبارت «تسلیت» استفاده کردند.

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به همراه هیات همراه عصر یکشنبه در سانحه‌ای هوایی در آذربایجان شرقی کشته شدند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.