ده‌ها زندانی سیاسی زن خواستار برگزاری «علنی» دادگاه نرگس محمدی شدند

دوشنبه, 14ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

نرگس محمدی اعلام کرده این‌بار قرار است به‌ خاطر اعتراض «به کبودی تن و روایت تعرض به دینا قالیباف» محاکمه شود

رادیو فردا

۳۶ زندانی زن سیاسی-عقیدتی محبوس در زندان اوین خواستار برگزاری علنی دادگاه نرگس محمدی، برنده جایزه نوبل صلح، و حضور رسانه‌های مستقل در این دادگاه شدند.

صفحه منتسب به خانم محمدی در اینستاگرام دوشنبه ۱۴ خرداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این زندانیان سیاسی همچنین خواستار «حضور شاهدان و راویان آزار، اذیت و تعرض جنسی به زنان زندانی و بازداشت‌شده» هستند.

شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران روز ۱۹ خرداد به اتهام «تبلیغ علیه نظام» علیه نرگس محمدی رسیدگی خواهد کرد.

به گفتهٔ این زندانیان سیاسی، این دادگاه «به علت اعتراض و روایت او از تعرض جنسی به زنان زندانی و بازداشت‌شده» برگزار خواهد شد.

آنیشا اسدالهی، سپیده قلیان، گلرخ ایرایی، ناهید تقوی، شکیلا منفرد و ویدا ربانی از امضاکنندگان این بیانیه هستند.

نرگس محمدی خود نیز روز ۲۹ اردیبهشت گذشته خواستار برگزاری علنی دادگاه با حضور «شهادت‌ دهندگان و راویان تعرض جنسی» و تضمین «امنیت جانی، روانی و قضایی» شهادت‌دهندگان شده بود.

این زندانی سیاسی همچنین اعلام کرد این‌بار قرار است به‌ خاطر اعتراض «به کبودی تن و روایت تعرض به دینا قالیباف» محاکمه شود.

اشاره او به ارسال یک پیام صوتی به بیرون از زندان است که در بخشی از آن گفته بود: «دینا قالیباف، روزنامه‌نگار، ساعاتی پیش با تن کبود و روایت آزار جنسی وارد بند زنان زندان اوین شد.»

خانم قالیباف ۲۸ فروردین‌، یک روز پس از انتشار روایت شخصی خود از بازداشت توسط مأموران حکومتی به‌دلیل عدم رعایت حجاب اجباری و «تعرض جنسی» توسط یکی از آن‌ها بازداشت شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.