«هفت هزار» مأمور برای تحمیل حجاب اجباری، در سواحل شمال مستقر می‌شوند

پنجشنبه, 17ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

رادیو فردا

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی از حضور ۷ هزار نیروی پلیس در سواحل شمال کشور خبر داد که به گفته او قرار است «کنترل سواحل و تفرجگاه‌ها و ایجاد نظم» در این مناطق را بر عهده بگیرند.

به گفته قاسم رضایی، قرار است این هفت هزار نفر «به طور مستقیم» در سواحل شمالی کشور مستقر شوند.

او همچنین هشدار داد که «با آغاز فصل گرما، با هرگونه هنجارشکنی در سطح سواحل، برابر با قانون برخورد جدی صورت می‌گیرد.»

مسئولان جمهوری اسلامی از عدم پیروی شهروندان از تحمیل پوشش مورد نظر این مسئولان با عنوان «هنجارشکنی» یاد می‌کنند.

این فرمانده انتظامی در عین حال گفت که فشار این تعداد پلیس بر شهروندان هم شامل زنان و هم شامل مردان می‌شود و افزود :‌«هرکسی که هنجارهای قانونی مثل حجاب را رعایت نکند، جرمِ مشهود است و وظیفه انتظامی این است که این مسئله را مدیریت کند.»

حسن مفخمی، فرمانده انتظامی مازندران هم روز پنج‌شنبه در مورد کنترل مسافران به این استان از «اجرای طرح نور» و «برقراری چتر امنیتی کامل» و «اشراف اطلاعاتی»‌ نیروهای خود از نقاطی که او «آسیب‌پذیر» نامید، سخن گفت.

«طرح نور» نام جدیدی است که نیروی انتظامی اخیراً به جای گشت ارشاد استفاده می‌کند و هدف از آن برخورد با زنان و دخترانی است که اعتقادی به حجاب اجباری ندارند.

پیشتر نیز، احمدرضا رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی از اجرای طرح رصد الکترونیک سواحل شمالی کشور، و برخورد با مخالفان حجاب اجباری خبر داده بود.

هر ساله با فرارسیدن فصل تابستان و افزایش گرما در ایران، سختگیری‌ها در مورد حجاب و پوشش زنان هم از سوی نیروهای انتظامی شدت می‌گیرد.

به‌دنبال اعتراضات پس از مرگ مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد و حضور کم‌سابقه زنان بدون حجاب در خیابان‌ها، پلیس بر برخوردهای خود با زنان و مردان حامی پوشش آزاد افزوده و به طور مکرر گزارش‌ها و تصاویری از تشدید خشونت‌ها در قبال بازداشت‌شدگان منتشر می‌شود.

پلیس از بازداشت ۳۰ نفر در مازندران خبر داد

فرمانده انتظامی عباس‌آباد از شناسایی و بازداشت ۳۰ نفر خبر داد که پلیس استان مازندران به آنها اتهام «شیطان‌پرستی» زده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس مازندران، داود صفاری‌زاده گفته که این افراد در یکی از مناطق گردشگری این شهرستان در غرب مازندران بازداشت شدند.

بازداشت‌شدگان شامل ۱۸ مرد و ۱۲ زن گزارش شده‌اند که این فرمانده پلیس، آنها را دارای «علائم و نمادهای خاص شیطان‌پرستی» توصیف کرده است.

مقامات امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی همواره از طرفداران سبک‌های موسیقی متال با عناوینی چون «شیطان‌پرست» یاد می‌کنند. این سبک از موسیقی که زیرمجموعه‌ای از سبک موسیقی راک است با استفاده از نمادها و ترانه‌های اعتراضی به نقد بسیاری از روابط حاکم اجتماعی و روندهای سیاسی می‌پردازد.

به گفته داود صفاری‌زاده، این افراد در «قالب تور» مسافرتی از استان‌های دیگر به شهرستان عباس‌آباد سفر کرده بودند.

صفاری‌زاده همچنین گفته که از بازداشت‌شدگان «مقادیری مشروبات الکلی و مواد مخدر نیز کشف شد».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.