گلرخ ایرایی: انتخابات دیکته کردن خواست دیکتاتور به جامعه برای تکرار ادعای مشارکت مردم در سرنوشتشان است

شنبه, 19ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

صدای آمریکا

گلرخ ایرایی، فعال سیاسی زندانی در اوین در نامه‌ای که روز پنج‌شنبه در صفحه « ایکس» او منتشر شد، با اشاره به برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ایران نوشت:«انتخابات، دیکته کردن خواست دیکتاتور به جامعه برای تکرار ادعای مشارکت مردم در سرنوشتشان است.»

این زندانی سیاسی در نامه خود با ذکر نام تعدادی از ثبت‌نام کنندگان برای شرکت در انتخابات تیرماه افزود:«ما در فضایی زندگی می‌کنیم که این قماش افراد متصدی مناصب دولتی و حکومتی هستند. ما در این فضای هولناک کشته می‌شویم و قاتلان‌مان نه‌تنها مجازات نمی‌شوند بلکه در سازمان ملل برایشان مراسم یادبود برگزار می‌شود.»

 

او در این نامه همچنین نوشت:«یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟ این بخشی از دیالوگ یک فیلم نیست. حسن نوروزی، یکی از چند نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس جمهوری اسلامی است که این‌طور از کشته‌شدگان آبان سخن می‌گوید. حالا همین فرد نامزد کرسی ریاست جمهوری‌ است. هم او و هم دیگر نامزدها به همین راحتی به مردم شلیک می‌کنند و در اوج بی‌عدالتی، کسی توان محاکمه‌شان را ندارد.»

گلرخ ایرایی در ادامه،سعید جلیلی را «فرمان‌بر و تحت امر خامنه‌ای و احتمالا گزینه تعیینیِ مورد نظر او برای پست ریاست جمهوری» دانست،مصطفی پورمحمدی را «چهره‌ای که علاوه بر بودن در هیات چهار نفره مرگ، نقشی پررنگ در قتل‌های زنجیره‌ای داشت» خواند و از وحید حقانیان، دیگر نامزد انتخابات به عنوان «مباشر اصلی خامنه‌ای و از عوامل سرکوب اعتراضات سال ۱۳۸۸» یاد کرد.

این فعال سیاسی محبوس در زندان اوین، علیرضا زاکانی را نیز «جنایتکار کوی دانشگاه» و عامل سوءاستفاده از کودکان کار و زباله‌گرد نامید و نوشت:« مهرداد بذرپاش به جای محاکمه و پاسخ به فساد و زمین‌خواری ارتقای مقام یافته است و محمود احمدی‌نژاد که با دریدن راهپیمایی سکوت معترضان و خس و خاشاک خواندن مردم، دوباره می‌خواهد رییس دولت شود.»

انتخابات بعدی جمهوری اسلامی هشتم تیرماه برای تعیین رئیس دولت چهاردهم برگزار می‌شود. این انتخابات که بسیاری آن را «انتصابات» می‌دانند در پی کشته شدن ابراهیم رئیسی در حادثه سقوط هلی‌کوپتر به صورت زودهنگام به تقویم سیاسی جمهوری اسلامی اضافه شد.

در جریان ۵ روز فرصت ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، در مجموع ۸۰ نفر ثبت‌نام کردند و حالا منتظر «تایید یا رد صلاحیت» از سوی «شورای نگهبان» هستند.

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.