حکم اعدام محمد خضرنژاد، به حبس تبدیل شد

دوشنبه, 21ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که حکم اعدام محمد خضرنژاد، روحانی اهل سنت بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، با تخفیف مجازات، به حبس تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، حکم اعدام محمد خضرنژاد، روحانی اهل سنت، به حبس تغییر کرد.

در گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه آمده است که خضرنژاد با اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شده بود که اخیرا با تخفیف مجازات از اعدام رهایی یافته و به حبس محکوم شده است.

پیشتر آقای خضرنژاد توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی رضا نجف‌ زاده، از بابت اتهامات افساد فی الارض، اقدام علیه امنیت ملی از طریق لطمه وارد کردن به تمامیت یا استقلال کشور و تبلیغ علیه نظام، به اعدام و شانزده سال حبس محکوم شده بود؛ اتهاماتی که خود این روحانی همواره در جریان جلسات دادرسی به اتهاماتش بر بی‌اساس بودن آنها تاکید داشته است. نهایتا این حکم در شعبه چهل و یک دیوان عالی کشور به ریاست قاضی “علی رازینی” تایید شده بود.

استناد قاضی نجف زاده به اعترافات اجباری اخذ شده از متهم در دوران بازجویی مبنی بر مواردی همچون “لیدری اعتراضات بوکان و ارتباط داشتن با گروه های مخالف نظام” نقش قابل توجهی در محکومیت این روحانی معترض به اعدام را در پی داشته است.

محمد خضرنژاد در تاریخ بیست و هشتم آبان‌ ماه ١۴٠١ به همراه فرزندش توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت و سپس به زندان ارومیه منتقل شد.

بازداشت آقای خضرنژاد به دنبال سخنرانی‌ در مراسم خاکسپاری اسعد رحیمی از جانباختگان اعتراضات سراسری سال گذشته در بوکان، با توسل به ضرب و شتم و اعمال خشونت صورت گرفت.

محمد خضرنژاد پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه احضار و برخوردهای قضایی را داشته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.