پنج تجمع اعتراضی برگزار شد

سه شنبه, 22ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه بیست و دوم خرداد ماه، شماری از فرهنگیان بازنشسته در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه در تهران، گروهی از بازنشستگان تأمین اجتماعی و کشوری مقابل صندوق بازنشستگی در کرمانشاه، جمعی از کارگران پتروشیمی اصفهان در محوطه این شرکت، تعدادی از تراکتورداران در چابهار و گروهی از مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین مقابل ساختمان مرکزی قوه قضاییه در تهران، با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۳، جمعی از فرهنگیان بازنشسته در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران دست به تجمع زدند.

این شهروندان تاکنون از مزایای رتبه‌ بندی بهره‌ مند نشده اند و به عدم اجرای احکام رتبه بندی توسط صندوق بازنشستگی کشوری اعتراض دارند.

 

جمع اعتراضی کارگران پیمانکاری پتروشیمی اصفهان

به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه بیست و دوم خرداد ۱۴۰۳، جمعی از کارگران پیمانکاری شاغل در پتروشیمی اصفهان، در اعتراض به‌ عدم دریافت مطالبات مزدی خود دست به تجمع زدند.

این کارگران به‌ عدم دریافت حقوق سال گذشته و جاری خود اعتراض دارند. یکی از آنان گفته است: در پالایشگاه اصفهان مشغول کاریم و جدا از حقوق معوقه، حق بیمه ما کارگران نیز به تامین اجتماعی با تاخیر پرداخت می‌شود. از کارفرمای اصلی در پالایشگاه اصفهان درخواست داریم نظام پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری را زیرنظر داشته باشند و اجازه ندهند که پیمانکاران حقوق کارگران را با تاخیر بپردازند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری در کرمانشاه

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز سه شنبه بیست و دوم خردادماه، جمعی از بازنشستگان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران دست به تجمع زدند.

بازنشستگان خواسته‌های خود را ترمیم مستمری‌ ها براساس خط فقر، بهبود خدمات رفاهی و ارائه خدمات درمانی رایگان عنوان کرده و ناکید دارند که ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرایی نشده است.

 

تجمع اعتراضی تراکتورداران در شهرستان چابهار

به گزارش حال وش، امروز سه شنبه بیست و دوم خردادماه، گروهی از تراکتور داران دشتیاری و چابهار، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در داخل و مقابل ساختمان جهاد کشاورزی شهرستان چابهار، دست به تجمع زدند.

این شهروندان به قطع سهمیه سوخت دستگاه های کشاورزی خود اعتراض دارند.

یکی از این تراکتور داران گفت: من و بسیاری دیگر از تراکتور داران و کشاورزهای شهرستان چابهار و دشتیاری بدلیل قطع سهمیه سوخت تراکتورهای خود مقابل اداره جهاد کشاورزی و فرمانداری چابهار رفتیم اما هیچ کس پاسخ گو نیست. نه جهاد کشاورزی و نه فرمانداری. کشاورزان سر در گم شده اند الان حدود سه ماه است که سوخت تراکتورداران قطع شده و کسی پاسخگو نیست.

 

تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین در تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، جمعی از مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، مقابل دفتر ریاست قوه قضاییه در تهران دست به تجمع زدند.

براساسا این گزارش، این تجمع با دخالت خشونت آمیز نیروهای انتظامی و ضرب و شتم معترضین مواجه شده است. همچنین، چند تن از معترضین بازداشت شدند.

این افراد، علیرغم پرداخت وجه خودرو ثبت نامی به این شرکت، تاکنون موفق به دریافت خودرو و یا پس گرفتن مبالغ پرداختی خود نشده اند.

 

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.