یک تشکل‌ صنفی فرهنگیان: برای شرکت معلمان و دانش‌آموزان و اولیای آنها در انتخابات بیانیه نداده‌ایم

جمعه, 25ام خرداد, 1403
اندازه قلم متن

وزارت آموزش و ورورش در شرایطی از نام شورای تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای تشویق معلمان، دانش آموزان و خانواده های آنها به شرکت در انتخابات اشتفاده کرده است که دهها تن از معلمان به اتهام های امنیتی زندانی و یا در انتظار اجرای احکام زندان خود هستند.

صدای آمریکا

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز پنجشنبه ۲۴ خرداد، در اطلاعیه ای اعلام کرد: توجه به این که مصالح معلمان و دانش‌آموزان، برای هیچ دولتی در جمهوری اسلامی اولویت نبوده و نیست، لذا شورا بیانیه ای مبنی بر شرکت یا عدم شرکت معلمان و دانش‌آموزان و اولیای آنها، صادر نکرده است.

اطلاعیه پس از آن منتشر شد که این تشکل سراسری معلمان ایران خبر داد مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش در سایت رسمی این وزارت خانه «مطلبی جعلی با سرنام بیانیه شماره یک» این شورا با «موضوع انتخابات» منتشر کرده است که در آن، معلمان، دانش آموزان و خانواده های آنها به شرکت در انتخابات فرا خوانده شده اند.

در اطلاعیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران با اشاره به این که این جعل نام روز دوشنبه ۲۱ خرداد، انجام شد، آمده است: «وزارت عریض و طویل آموزش و پرورش و سازمان های زیرمجموعه‌ آن، با صرف بودجه‌های هنگفت آشکار و پنهان تبلیغاتی، به کمک صدا و سیمای میلی و تأسیس تشکل‌های زرد منسوب به معلمان، در سایه‌ فضای امنیتی و سرکوب، نتوانسته‌است اندک اعتبار و اعتمادی را به خود جلب کند. به همین دلیل در شرایط حساسی چون انتخابات، به جعل از عنوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، برای مشروعیت بخشی به انتخابات استفاده کرده است.»

این شورا در اطلاعیه خود تاکید کرد که مسئولیتی در قبال بیانیه منتشر شده در سایت وزارت آموزش و پرورش ندارد.

وزارت آموزش و پرورش در شرایطی این اقدام را برای تبلیغ انتخابات ریاست جمهوری انجام داده است که معلمان، فعالان و تشکل های صنفی آنها در سالیان اخیر تحت فشارهای شدید امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی قرار داشته اند.

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.